tévésmaci - Herr Igel Josty kávézójában lógatja a lábát

  • .
  • 2007. május 24.

Trafik

Az a drámai helyzet, hogy ismét egyházi ünnephez lesz szerencsénk, ami tévénézeti szinten csak meghagyásokkal nevezhető öt találatnak.

Az a drámai helyzet, hogy ismét egyházi ünnephez lesz szerencsénk, ami tévénézeti szinten csak meghagyásokkal nevezhető öt találatnak. Biztos lesznek olyanok, akik jól fognak mulatni - róluk sem feledkezünk meg. Ám nekem speciel napokba tellett, míg összehordtam pár, jóindulatú túlzással nézhetőnek nevezhető darabot. Amikor a helybéli lágyszívű kritikushoz fordultam, valami végeérhetetlen elbeszélésbe fogott a XIX. század Berlinjéről, lement a nap, mire a Potsdamer Platzra értünk, igaz, ott végre letelepedhettünk Josty kávézójában. Azt kereste a Homérosz nevű öreg csákesz a Berlin felett az égben, konkrétan a senki földjén. Persze nem találta - ha erre azt mondják, hogy nem csoda, hiszen Homérosz vak volt, akkor könnyű belátni, hogy a klasszikus műveltségnek semmi értelme. Azért nem találta ugyanis a veterán, mert nem fogadott detektíveket. De legalább egy Emilt. De az öreg legfeljebb e-maileket fogadott, azt is a forgatás után. Pedig az Emil és a detektívek című húszas évekbeli műremek jó része ugyancsak Josty kávézójában játszódik. Mint tudjuk, közben lett egy új Berlin és egy új Potsdamer Platz és... és? És lett egy új Josty kávézója is, mondhatni az eredeti helyén, a Sony Centerben. Mégis, micsoda különbség. Nos, ezt a különbséget próbálja megragadni Franziska Buch regényadaptációja (ne röhögjenek, lesz a héten "men is). Lehet, hogy a helybéli lágyeszű az egyetlen, aki szerint fantasztikus a végeredmény, mert bárkivel beszéltem, az mind öklének buzogányát emlegette a művel kapcsolatban. Az a lényeg, hogy ezen a héten ellenőrizhetik.

Pénteken (25-én) igazából semmi érdekes nincs. Ideírjuk a Dalok a második emeletről című svéd filmet, mert Malmőben jó a hot-dog, de a művet ajánlottuk már, akkor sem jó szívvel (Filmmúzeum, 21.20).

Szombaton igazából semmi érdekes nincs. Ami van, az is már vasárnap voltaképpen. A leguánom a bogarat szereti. Amikor ránk borul az éjfél, hülye horrorokkal szívhatjuk az idő vérit ki. 0.35-kor "men az RTL Klubon, s amint vége, 2.50-kor A fehér féreg búvóhelye a film+-on. Magam inkább azt mondanám, búvóhülye, mert amolyan vicceskedő nekibuzdulás, valami híresebb csóka rendezte, de nem képzelik, hogy utánanézek. Már előtte is alszok inkább.

Vasárnap igazából semmi érdekes nincs. Ben Hur, basszus - na, ezt tudja a tévé egyházi ünnepeken, melyek rendszerint kétnaposak, ezért ma csak a Bent nyomják, holnap Hurt, kinn az m1-en 20.25-kor mindkétszer. Simán vége lesz a Hattyúk tavának orosz filmváltozatára, amit pedig a Duna ad 23.15-kor.

Hétfőn igazából semmi érdekes nincs. De akinek tegnap bejött a szoktató komolyzene, az egyrészt költözzön össze a Csontzenésszel, másrészt ma se hagyja ki a Varázsfuvolát háromnegyed négykor az egyesen - ja, Bergman, na és? Az Emil és a detektívek reggel 9.40-kor volt a Dunán, de sajna elaludtam.

Kedden igazából semmi érdekes nincs. Legfeljebb a hat tyúk tava folytatása, A három nővér, de mielőtt lázasan tepernének előfizetni az HBO-ra, szólok, hogy 17.50-kor valami amerikanizált változatát vetítik 2005-ből.

Szerdán igazából semmi érdekes nincs. De ha már úgyis előfizettek az HBO-ra, nézzék meg a Fehér tenyeret 12.45-kor. Szerintem jobb, mint A fehér féreg búvóhelye. Szerencsére a héten nem adja a Duna tévé Zorán életművét, mert a Fehér sziklák tuti versenyben lenne.

Csütörtökön igazából semmi érdekes nincs. De ha már az oroszok a spájzban vannak (miért, oda raktam a tévét, a befőttek és a nagyi urnája közé), akkor simán megnézhetjük a Zone Európán 21.40-kor a Szörnyekről és emberekről című orosz filmet.

Aki ezek után bekapcsolja a tévéjét, megnézheti magát!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.