• .
  • 2010. január 14.

Kitiltás Ötezer felhasználót dobtak ki a szép emberekre specializálódott társkereső közösségi oldal, a beautifulpeople.comtagjai közül az új év első hétvégéjén, mert felszedtek pár kilót az ünnepek alatt, és ezt az oldalra feltöltött új képeikkel illusztrálták is. Ellenszérum Egy amerikai kutatóintézet tudósai olyan, bakteriális eredetű enzimetállítottak előgénmanipulációval, ami képes a kokain hatóanyagát lebontani még azelőtt, hogy az emberi szervezet reagálna rá. A drog így hatástalanná válik, tehát függőség sem alakul ki. Tudományhamisítás A tudományos csalások és a hamis tanulmányok elleni komolyabb fellépésre szólította fel Kínát a világ egyik legbefolyásosabb tudományos folyóirata, a The Lancet, miután két kínai kutatócsoport többtucatnyi tanulmányáról kiderült, hogy nélkülöznek minden hitelességet. Veszekedés Háztartásonként átlagosan napi negyven percet töltenek veszekedéssel az együtt élő párok - derült ki egy biztosítótársaság megbízásából készült brit felmérésből.
A napi negyven perc a felmérés tanúsága szerint évente mintegy 135 összeszólalkozásból adódik.

Robotszerető Életnagyságú robotszeretővel rukkolt ki egy amerikai cég: a guminő szexre is alkalmas, de beszélgetni is tud, akár még a fociról is. Az ötféle személyiséggel kapható szexuális segédeszköz az internetre csatlakoztatva fejleszti szókincsét.

Recesszió Harmadával többet lopnak a britek az áruházakból a gazdasági válság kitörése óta. Egy friss felmérés szerint tavaly 34 százalékkal csaknem félmillióra emelkedett a bolti lopások száma, a fizetés nélkül elvitt árucikkek értéke pedig 10 százalékkal, 1,1 milliárd fontra nőtt.

Föld-szerű bolygók Hamarosan Föld-szerű, lakható bolygókat találhatunk a Kepler űrtávcső segítségével - állítja az Amerikai Asztronómiai Társaság. Míg az 1990-es években a csillagászok évente csupán néhány, a Naprendszeren kívüli úgynevezett exobolygót fedeztek fel, az utóbbi évtizedben a lista havonta gyarapodott néhány ilyen planétával. A tavaly márciusban felbocsátott bolygóvadász Kepler-űrtávcső fő célpontjai pedig eleve a Földhöz hasonló, szilárd kéreggel rendelkező, felszínükön folyékony vizet megtartani képes planéták. A Keplernek hála az idén csaknem naponta találnak új exobolygókat, amelyek száma már a négyszázhoz közelít, ám egyikükön sem fejlődhetett ki az élet. Ehhez szilárd kéregre van szükség, másrészt megfelelő távolságra kell lenniük központi csillagjuktól: a napjukhoz túl közeli planéták felszínén túl magas a hőmérséklet, a túl távoliakon pedig rendkívül alacsony. A Földhöz hasonlatos bolygók kimutatása, mivel központi csillaguktól távol keringenek, még a rendkívül érzékeny Kepler-űrtávcső számára is igen nehéz feladat, a NASA illetékesei szerint azonban négy-öt éven belül megtalálják az első planétát, amelyen kifejlődhetett az élet.

Fehérorosz szigor Fehéroroszország teljhatalmú irányítója, Alekszandr Lukasenko bejelentette, hogy az eddigieknél sokkal szigorúbb internetszabályozást kívánnak bevezetni.

Oroszországhoz hasonlóan Belaruszban is az internet maradt meg a szabad véleménynyilvánítás utolsó lehetőségének, ám Lukasenko sem szíveli ezt a kontrollálatlan médiaterepet, és a tervezett intézkedések igyekeznek korlátot szabni a megszólalásoknak. A frissen beterjesztett internetes törvényjavaslat szerint mindenkinek azonosíthatóan regisztráltatnia kell majd magát, aki az országban netezik, a szolgáltatókat pedig köteleznék arra, hogy a felhasználók tevékenységéről informálják a rendőrséget. Fehéroroszországban tavaly óta a kormány figyelmeztetés nélkül zárathat be weboldalakat, és megszaporodtak az újságírók börtönbüntetésével végződő eljárások is.

Kóstolgatják a Google-t A német igazságügy-miniszter szerint a Google a Microsofthoz hasonló "óriás monopóliummá" válik, és ha nem javítja átláthatóságát, akkor törvényi úton kell fellépni ellene. A miniszter szerint a Google túlzott hatalomra tesz szert azáltal, hogy túl sokat tud meg az emberekről különféle alkalmazásai révén, mint például a Google Earth és a Google Books. A Google egy németországi szóvivője azzal válaszolt, hogy az átláthatóság alapvető a Google működésében, és állandóan dolgoznak a növelésén. Franciaországban egy bíróság napi 10 ezer euró kártérítés megfizetésére kötelezte a Google-t mindaddig, amíg le nem veszi keresőszolgálatának kínálatából az engedély nélkül digitalizált francia irodalmi műveket. Kirohanást intézett a Google ellen Nicolas Sarkozy francia államfő is, aki kormánybizottsággal vizsgáltatja, hogyan részesülhetne az internetes reklámokból származó bevételekből a francia állam. Sarkozy szerint nincs rendben, hogy az amerikai székhelyén adózó Google a francia reklámpiacból hasít ki egyre nagyobb szeletet.

Támadják az Avatart Amerikai konzervatív gondolkodók támadják a mozikban világszerte nagy sikereket elérő Avatar című filmet és személyesen James Cameron rendezőt az alkotás háborúellenes és egyéb politikai üzenetei miatt. Befolyásos konzervatív újságok nemhogy nem dicsérik a sokak által korszakosnak mondott, 3D technikával készült filmet, hanem egyenesen károsnak ítélik a szerintük átlátszó mondanivalót. John Nolte konzervatív filmkritikus "liberális szövegelésnek" nevezi, a film szerinte kritikát fogalmaz meg az Egyesült Államokkal szemben, kezdve az állam alapításától egészen az iraki háborúig. A konzervatív bírálatok szerint egyértelmű a párhuzam a Cameron filmjében szereplő, a Pandora bolygó ásványkincsének megszerzésére törekvő és a bolygón élő őshonos Na'vikat, életterüket és vallásukat is megsemmisítő, mohó RDA vállalat és az olyan védelmi cégek között, mint amilyen a Halliburton vagy a Blackwater. A konzervatívoknak a háborúellenes üzeneten kívül nem tetszenek a vallásos és környezetvédő témájú utalások sem. James Cameron nem tagadja, hogy üzent, szerinte a filmje "egyfajta visszatekintés magunkra ebből a másik világból, pillantás arra, mit művelünk mi itt".