Egy német rovarkutató felfedezett egy álkérészcsaládot, rögtön el is nevezte a Rolling Stonesról

  • narancs.hu
  • 2018. június 16.

Tudomány

Végre van Petroperla mickjaggeri és Lapisperla keithrichards is!

Százmillió éves borostyánkövekbe zárt, újonnan felfedezett álkérészcsaládot nevezett el a Rolling Stones együttesről egy német rovarkutató, a család tagjai egyenként a brit rockbanda egykori és mostani tagjainak nevét kapták – írja az MTI.

Álkérész

Álkérész

Fotó: Wikipédia

„A Rolling Stoneflies felfedezése több mint geg. A rovarfosszíliák gyarapítják tudásunkat a krétakori borostyánkőerdők életéről. Megvilágítják az álkérészek evolúcióját, amelyek akkor együtt éltek a dinoszauruszokkal a Földön” – magyarázta Arnold Staniczek kutató a dpa német hírügynökségnek. Staniczek azt is mondta, hogy a burmai borostyánkő 100 millió éves, az álkérészek a repülő rovarok legrégebbi családja.

A Stuttgarti Természettudományi Múzeumnak van az egyik legjelentősebb olyan borostyánkő-gyűjteménye a világon, amelyben kérész- és szitakötőzárványok vannak. A Staniczek által azonosított új álkérészcsalád tagjainak különösen hosszú nyelve van, éppen olyan, mint a Rolling Stones közismert logója.

Az együttes tagjainak nevét kapták az álkérészek, az énekes Mick Jagger tiszteletére az egyiket Petroperla mickjaggerinek nevezték el, a Lapisperla keithrichardsi a gitáros Keith Richardsot örökíti meg. A többiekről is elneveztek egy-egy álkérészt: Largusoperla brianjonesi, Largusoperla charliewattsi, Largusoperla micktaylori, Largusoperla billwymani, Electroneuria ronwoodi. Az elnevezés időzítése nem véletlen, a Rolling Stones június 22-én Berlinben és június 30-án Stuttgartban ad koncertet. „Ha Mick vagy Keith látni akarja a róla elnevezett fajt, szívesen meghívjuk őket a stuttgarti múzeumba” – mondta a kutató.

The Rolling Stone - Full Album - 1972 - CD1

The Rolling Stone - Full Album - 1972 - CD1 The Rolling Stone - Full Album - 1972 - CD1 The Rolling Stone - Full Album - 1972 - CD1

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.