Tévétorrent

Angie Tribeca

  • - svébis -
  • 2016. március 25.

Tévétorrent

A Csupasz pisztoly és hasonlóan infantilis filmek sikere a sűrűségben rejlik. Ami viszont nem egyenlő a túlpörgetéssel, ahogy azt az Angie Tribeca alkotói gondolták. Azt is rosszul lőtték be, hogy egy poén nem akkor lesz érthető, ha megmagyarázzuk, hanem akkor, ha megfelelő kontextust teremtünk hozzá.

Az Angie Tribeca, ahogy annak idején a Nagyon különleges ügyosztály, a nyomozós sorozatok mintáját követi, humora egyfelől ezek paródiájából, másfelől a figurák és a helyzetek kifacsarásából adódik. Hogy egy koncepciót másol, az még nem volna baj, a baj ott kezdődik, hogy nem egészen érti, amit másol. Van egy nyomozónő, aki új társat kap, és így járják együtt Los Angeles utcáit, miközben mindenki teljesen tébolyodott, de a legnagyobb természetességgel. Ám mégis betör a józanság az Angie Tribecába, és azt olyan kínosan teszi, hogy az ember rekeszizma ökölbe szorul. Ekkor kezd el ugyanis didaktikus és szájbarágós lenni az egész. Nem elég, hogy valaki elsüt egy szóviccet, rögtön ki kell nézni a képből, buta tekintettel, hogy „hát ez nem normális”. Nem elég, hogy van egy minden részben következetesen visszatérő poén, amit még okosan is építenek, és épp amikor eljutna oda, hogy kifut a csattanóra, valakinek közbe kell szúrni egy mondatot, amiből kiderül, miért is kéne nevetnünk. De köszönjük, így már rég el van szúrva a jókedv.

Az Angie Tribeca még saját szereplőinél is hülyébbnek nézi nézőjét, akinek nemhogy minden vicc új, de mindet meg is kell neki magyarázni.

Magyar felirat: feliratok.info projekt

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."