Tévétorrent

Shannara – A jövő krónikája

Tévétorrent

A helyszín nyilvánvaló Középfölde-alsó, vagy 2.0, ha így tetszik jobban, a különbség csak annyi, hogy nem az emberek kora előtt, hanem utána vagyunk. De kit zavar, hogy elfekkel, trollokkal és hasonló kedves rohadékokkal találkoztunk már párszor; kit zavar, hogy a főszereplőink az aktuális világrend megmentésére induló szedett-vedett csapat, s fel kell dolgozniuk a kiválasztottság élményét, és fel is kell nőniük hozzá; kit zavar, hogy mindezt egy veszélyeket rejtő furcsa varázstárgy cipelésével (itt tündérkövek) kell megtenniük.

A meghitten ismerős részletek ugyanis elég kellemesen vannak belemerítve egyfajta „kelta jellegű” mítoszvilágba – igen, fellépnek a gnómok és a druidák is. A szimbolika már egy fokkal vegyesebb, keleti mintázatokat is idéz. A letűnt emberi világ kultúrája vissza-visszaköszön, és ettől az egész mese kap valami bájt, talán ez a legizgalmasabb és a leglátványosabb része a sorozatnak. A játéktérben megkapóan találkozik a természet visszahódította vasbeton múlt a középkori fantasyk szokásos látványelemeivel. Nem jönnek nagy sztárok, se nagy figurák, csak kellemes és szép arcú szereplők. Jó látni a Slidersből itt ragadt profot: John Rhys-Davies megnyerően hozza az elfkirányt. Megszerethető a főszereplő, Amberle hercegnő is, akárcsak a tesze-tosza „én-vagyok-az-utolsó-sarj” Wil.

Összegezve mindezt, elmondhatjuk, hogy a Shannara abszolút kényelmesen belegyalogol A Gyűrűk ura és a Trónok harca közti vakfoltba. Meskete habbal, de annak igényes és kedvelhető.

Magyar felirat: annalee & Luke


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."