Tévétorrent

Shannara – A jövő krónikája

Tévétorrent

A helyszín nyilvánvaló Középfölde-alsó, vagy 2.0, ha így tetszik jobban, a különbség csak annyi, hogy nem az emberek kora előtt, hanem utána vagyunk. De kit zavar, hogy elfekkel, trollokkal és hasonló kedves rohadékokkal találkoztunk már párszor; kit zavar, hogy a főszereplőink az aktuális világrend megmentésére induló szedett-vedett csapat, s fel kell dolgozniuk a kiválasztottság élményét, és fel is kell nőniük hozzá; kit zavar, hogy mindezt egy veszélyeket rejtő furcsa varázstárgy cipelésével (itt tündérkövek) kell megtenniük.

A meghitten ismerős részletek ugyanis elég kellemesen vannak belemerítve egyfajta „kelta jellegű” mítoszvilágba – igen, fellépnek a gnómok és a druidák is. A szimbolika már egy fokkal vegyesebb, keleti mintázatokat is idéz. A letűnt emberi világ kultúrája vissza-visszaköszön, és ettől az egész mese kap valami bájt, talán ez a legizgalmasabb és a leglátványosabb része a sorozatnak. A játéktérben megkapóan találkozik a természet visszahódította vasbeton múlt a középkori fantasyk szokásos látványelemeivel. Nem jönnek nagy sztárok, se nagy figurák, csak kellemes és szép arcú szereplők. Jó látni a Slidersből itt ragadt profot: John Rhys-Davies megnyerően hozza az elfkirányt. Megszerethető a főszereplő, Amberle hercegnő is, akárcsak a tesze-tosza „én-vagyok-az-utolsó-sarj” Wil.

Összegezve mindezt, elmondhatjuk, hogy a Shannara abszolút kényelmesen belegyalogol A Gyűrűk ura és a Trónok harca közti vakfoltba. Meskete habbal, de annak igényes és kedvelhető.

Magyar felirat: annalee & Luke


Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.