Tévétorrent

Dead of Summer

  • - svébis -
  • 2016. augusztus 14.

Tévétorrent

Hát, ez így nem fog menni. Bárhogy igyekeznek a tinihorror műfaját szerializálni, a Scream és a Slasher is könnyűnek találtatott, ez a legújabb próbálkozás pedig már kifejezetten zsenánt: retrót és gyepát ígér, de semmit sem vált be.

A nyolcvanas években járunk, újra nyílik egy nyári tábor, ahol szörnyű dolgok történtek korábban. Érkeznek a táborvezetők, sok-sok hullajelölt fiatal, de aztán… Aztán nem történik semmi. Attól még, hogy az ideggyenge final girl jelölt minden szirszartól besztremál, valaki meg kábszergőzös haluban retteg, s egy kötélre lógatott gumiabroncs csapdossa a fát, még nem pörög fel a frászkörhinta. Arról nem is beszélve, hogy ha már a metahorrorba is belegusztálnak, ahhoz nem elég annyi, hogy a srácok oda nem illő filmeket idéznek fel, csak úgy, a miheztartás végett. Ami viszont van, az jobb lenne, ha nem volna. Kamaszdráma és könnymarta nosztalgia. Mondhatnánk, hogy mekkora jóság már, hogy a sorozat játék­ideje elegendő teret enged a jellemek kibontásának, de egy idő után unalmassá válik, hogy kinek miféle múltbeli tragédia árnyékolja be jelenét, ki kit vinne paplan alá, ki mekkora bunkó és ki mit titkol. Közelebb vagyunk egy délutáni szappanoperához, mint a Péntek 13-hoz, és ezen még kedvenc Candymanünk, Tony Todd se segít, pedig elég morcos és hallgatag. Ő volna Tall Man, az idei nyár garázdája, aki koporsókészítővé faragva kísért, s megbabonázza a népet.

Tehát van itt valami woodoo is, csak a tempó hiányzik. Lassan vérzik el a Dead of Summer, mint torkon szúrt tini egy jól működő sla­sherben.

Magyar felirat: Pilot

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.