Tévétorrent

Dead of Summer

  • - svébis -
  • 2016. augusztus 14.

Tévétorrent

Hát, ez így nem fog menni. Bárhogy igyekeznek a tinihorror műfaját szerializálni, a Scream és a Slasher is könnyűnek találtatott, ez a legújabb próbálkozás pedig már kifejezetten zsenánt: retrót és gyepát ígér, de semmit sem vált be.

A nyolcvanas években járunk, újra nyílik egy nyári tábor, ahol szörnyű dolgok történtek korábban. Érkeznek a táborvezetők, sok-sok hullajelölt fiatal, de aztán… Aztán nem történik semmi. Attól még, hogy az ideggyenge final girl jelölt minden szirszartól besztremál, valaki meg kábszergőzös haluban retteg, s egy kötélre lógatott gumiabroncs csapdossa a fát, még nem pörög fel a frászkörhinta. Arról nem is beszélve, hogy ha már a metahorrorba is belegusztálnak, ahhoz nem elég annyi, hogy a srácok oda nem illő filmeket idéznek fel, csak úgy, a miheztartás végett. Ami viszont van, az jobb lenne, ha nem volna. Kamaszdráma és könnymarta nosztalgia. Mondhatnánk, hogy mekkora jóság már, hogy a sorozat játék­ideje elegendő teret enged a jellemek kibontásának, de egy idő után unalmassá válik, hogy kinek miféle múltbeli tragédia árnyékolja be jelenét, ki kit vinne paplan alá, ki mekkora bunkó és ki mit titkol. Közelebb vagyunk egy délutáni szappanoperához, mint a Péntek 13-hoz, és ezen még kedvenc Candymanünk, Tony Todd se segít, pedig elég morcos és hallgatag. Ő volna Tall Man, az idei nyár garázdája, aki koporsókészítővé faragva kísért, s megbabonázza a népet.

Tehát van itt valami woodoo is, csak a tempó hiányzik. Lassan vérzik el a Dead of Summer, mint torkon szúrt tini egy jól működő sla­sherben.

Magyar felirat: Pilot

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.