Tévétorrent

Feed the Beast

Tévétorrent

A sittes séf és a bronxi luxusétterem meséje ez, megspékelve David Schwimmerrel, aki a bús borszakértőt adja, hogy megmutassa, a sitcomon túl is van élet. Az igazság pedig az, hogy tényleg van. Első hallásra kevéssé tűnik ugyan vonzónak egy étterem beindításáról szóló mű, de most a megvalósítás egészen izgalmassá és különlegessé teszi.

A történet két, egymásról alig tudó szálon fut, amelyeket a lepukkant Bronxba álmodott elit étterem paradoxona, a pazar fogások és a sznobériába csúszó borelemzések fűznek össze. Ami mégsem engedi giccsbe csúszni a mára túllihegett, és olykor nehezen elviselhető főzzünk-igyunk hiperelegánsan szólamokat, az az, hogy itt a csúcsfogásokat egy narkós, lecsúszott séftől (Jim Strugess) kapjuk, akinek az étterem csak a maffiából kivezető egérútnak kell; a borok titkait pedig az alkoholista, megözvegyült, fiát egyedül nevelő Schwimmer hozza két depressziós szétcsúszás között. Szóval van izgalom, maffia, bélszín a pult alól és némi narkó, sőt egy rasszista, ám tőkeerős nagypapa is, aki ismerkedni akar az anyja halála óta meg sem szólaló fekete unokájával. Noha a maffiaszál – néha szándékosan – a műfaj paródiájának tűnik, de ennyi drámai helyzetet összesűríteni egy menübe nem kis próbálkozás. Egyelőre jó étvággyal lehet mindezt rágcsálni, hisz egy perc nyugtot sem hagy a műegész, egyik drámából a másikba csöppenünk, váltás vagy szusszanás nélkül, remekül fenntartva valami furcsa, megfoghatatlan feszültséget.

A tálalás remek, a fogások csakugyan, még a bor is elmegy. Meg­ettük.

Magyar felirat: LHX – Curacao86

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.