Tévétorrent

Feed the Beast

Tévétorrent

A sittes séf és a bronxi luxusétterem meséje ez, megspékelve David Schwimmerrel, aki a bús borszakértőt adja, hogy megmutassa, a sitcomon túl is van élet. Az igazság pedig az, hogy tényleg van. Első hallásra kevéssé tűnik ugyan vonzónak egy étterem beindításáról szóló mű, de most a megvalósítás egészen izgalmassá és különlegessé teszi.

A történet két, egymásról alig tudó szálon fut, amelyeket a lepukkant Bronxba álmodott elit étterem paradoxona, a pazar fogások és a sznobériába csúszó borelemzések fűznek össze. Ami mégsem engedi giccsbe csúszni a mára túllihegett, és olykor nehezen elviselhető főzzünk-igyunk hiperelegánsan szólamokat, az az, hogy itt a csúcsfogásokat egy narkós, lecsúszott séftől (Jim Strugess) kapjuk, akinek az étterem csak a maffiából kivezető egérútnak kell; a borok titkait pedig az alkoholista, megözvegyült, fiát egyedül nevelő Schwimmer hozza két depressziós szétcsúszás között. Szóval van izgalom, maffia, bélszín a pult alól és némi narkó, sőt egy rasszista, ám tőkeerős nagypapa is, aki ismerkedni akar az anyja halála óta meg sem szólaló fekete unokájával. Noha a maffiaszál – néha szándékosan – a műfaj paródiájának tűnik, de ennyi drámai helyzetet összesűríteni egy menübe nem kis próbálkozás. Egyelőre jó étvággyal lehet mindezt rágcsálni, hisz egy perc nyugtot sem hagy a műegész, egyik drámából a másikba csöppenünk, váltás vagy szusszanás nélkül, remekül fenntartva valami furcsa, megfoghatatlan feszültséget.

A tálalás remek, a fogások csakugyan, még a bor is elmegy. Meg­ettük.

Magyar felirat: LHX – Curacao86

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.