Tévétorrent

Feed the Beast

Tévétorrent

A sittes séf és a bronxi luxusétterem meséje ez, megspékelve David Schwimmerrel, aki a bús borszakértőt adja, hogy megmutassa, a sitcomon túl is van élet. Az igazság pedig az, hogy tényleg van. Első hallásra kevéssé tűnik ugyan vonzónak egy étterem beindításáról szóló mű, de most a megvalósítás egészen izgalmassá és különlegessé teszi.

A történet két, egymásról alig tudó szálon fut, amelyeket a lepukkant Bronxba álmodott elit étterem paradoxona, a pazar fogások és a sznobériába csúszó borelemzések fűznek össze. Ami mégsem engedi giccsbe csúszni a mára túllihegett, és olykor nehezen elviselhető főzzünk-igyunk hiperelegánsan szólamokat, az az, hogy itt a csúcsfogásokat egy narkós, lecsúszott séftől (Jim Strugess) kapjuk, akinek az étterem csak a maffiából kivezető egérútnak kell; a borok titkait pedig az alkoholista, megözvegyült, fiát egyedül nevelő Schwimmer hozza két depressziós szétcsúszás között. Szóval van izgalom, maffia, bélszín a pult alól és némi narkó, sőt egy rasszista, ám tőkeerős nagypapa is, aki ismerkedni akar az anyja halála óta meg sem szólaló fekete unokájával. Noha a maffiaszál – néha szándékosan – a műfaj paródiájának tűnik, de ennyi drámai helyzetet összesűríteni egy menübe nem kis próbálkozás. Egyelőre jó étvággyal lehet mindezt rágcsálni, hisz egy perc nyugtot sem hagy a műegész, egyik drámából a másikba csöppenünk, váltás vagy szusszanás nélkül, remekül fenntartva valami furcsa, megfoghatatlan feszültséget.

A tálalás remek, a fogások csakugyan, még a bor is elmegy. Meg­ettük.

Magyar felirat: LHX – Curacao86

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.