Tévétorrent

Flaked

Tévétorrent

Jobb híján önéletrajzi ihletésű egyszemélyes vígjátéksorozatnak lehetne nevezni az ilyet, mint Larry Davidtől a Félig üres, Miranda Harttól a Miranda, Louis C. K.-től a Louie. Akkor működik, ha a komikus elég öniróniával adja elő magát és meg tud győzni róla, hogy az ő kis banális életénél nincs érdekesebb, miközben egy-két jól irányzott kommentárt is becsempész a világról.

Will Arnettnél is játszik az önélet, hiszen hőséhez, Chiphez hasonlóan ő is gyógyult alkoholista. Kellő távolságtartással, jó poénokkal és gondosan elhelyezett drámai pillanatokkal ki is kerekedhetne egy szívszorító történet (az élettől megtépázott komédiás nevetésbe öli fájdalmát). Arnették és a Netflix valami rejtélyes okból dramedyként definiálják a sorozatot, de sem valódi dráma, sem poénok nincsenek benne. Chip önsegítő guru egy LA-i anonim alkoholista klubban (bár stikában újra iszik), szabadidejében állítólag bútorokat tervez (a sorozatban senki sem dolgozik) és kilopja a csajokat legjobb barátja, a szintén exalkoholista sommelier Dennis alól. A terv az lenne, hogy Chipet egyfajta aranyszívű életművészként lássuk, hol­ott valójában egy hazug, lusta, alávaló ingyenélő (így szerencsére az azonosulás csírájában elhal). Mégis a széria összes rosszul megírt, sablonos nője (az ábrándos szőke, a tüzes barna, a jó karban lévő ex-feleség) érte eped.

Az a szomorú, hogy Arnett (túl) komolyan veszi a sorozatot – ami láthatóan a traumafeldolgozás szándékával készült –, mégis nehéz elhessegetni a gondolatot, hogy csak a Netflix pénzén sajnálja magát.

Magyar felirat: Szigony & cateye

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.