Tévétorrent

Légió

Tévétorrent

Szuperhősökkel tele a padlás, és amikor azt hinnénk, nincs új a nap alatt, jön a Fargo c. sorozatot is jegyző Noah Hawley és Stan Lee, és gurít egy nagyot. A Légió már az első részeivel az élvonalba lövi magát; vizuális és narratív koncepciója olyan újítóvá emeli, mint amilyennek a Trónok harcát emlegették a kezdetekkor.

Az X-men vonalán haladunk, a főszereplő Davil Haller a képregényvilág legerősebb mutánsa, ő sajna mit sem tud erről – ahogy a néző sem, hisz a legjobb tudásunk szerint skizofréniával kezelik a gyogyóban. Csakhogy e különleges képességűeket patronáló kis szaklétesítmény épp azt próbája vele elhitetni, hogy egészséges, csak pszichikai pluszképességei vannak. Álom, hallucinációk, emlékek, flash­backek torlódnak össze, kidolgozott montázstechnika, őrült vágások és trükkös átkapcsolások ejtik zavarba a nézőt: pislogni sem szabad, ha nem akarunk lemaradni. Mindez ugyanis nemcsak látványos, hanem indokolt és jelentésgazdag is. A közel 70 perces pilot retro-futurisztikus világa pedig szerfelett hangulatos. Fogalmunk sincs, hogy hol vagyunk az X-men filmekhez képest, annyit tudunk, hogy Légió Xavier professzor fia. De össze fogják-e ezt a szálat kötni az alkotók? S összekötik-e a Bosszúállók-filmekkel és a Shield-sorozattal, amelyeken már jól észrevehető az igyekezet a képregényekben egységes egészet alkotó Marvel-univerzum kiteljesítésére. Minderre régóta várnak a rajongók, a probléma az, hogy az X-men szereplők jogait a 20th Century Fox, míg a többiekét a Marvel Studios birtokolja. Állítólag hajlanak közeledni.

Magyar felirat: Ingorion & anivrbi


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."