Tévétorrent

Légió

Tévétorrent

Szuperhősökkel tele a padlás, és amikor azt hinnénk, nincs új a nap alatt, jön a Fargo c. sorozatot is jegyző Noah Hawley és Stan Lee, és gurít egy nagyot. A Légió már az első részeivel az élvonalba lövi magát; vizuális és narratív koncepciója olyan újítóvá emeli, mint amilyennek a Trónok harcát emlegették a kezdetekkor.

Az X-men vonalán haladunk, a főszereplő Davil Haller a képregényvilág legerősebb mutánsa, ő sajna mit sem tud erről – ahogy a néző sem, hisz a legjobb tudásunk szerint skizofréniával kezelik a gyogyóban. Csakhogy e különleges képességűeket patronáló kis szaklétesítmény épp azt próbája vele elhitetni, hogy egészséges, csak pszichikai pluszképességei vannak. Álom, hallucinációk, emlékek, flash­backek torlódnak össze, kidolgozott montázstechnika, őrült vágások és trükkös átkapcsolások ejtik zavarba a nézőt: pislogni sem szabad, ha nem akarunk lemaradni. Mindez ugyanis nemcsak látványos, hanem indokolt és jelentésgazdag is. A közel 70 perces pilot retro-futurisztikus világa pedig szerfelett hangulatos. Fogalmunk sincs, hogy hol vagyunk az X-men filmekhez képest, annyit tudunk, hogy Légió Xavier professzor fia. De össze fogják-e ezt a szálat kötni az alkotók? S összekötik-e a Bosszúállók-filmekkel és a Shield-sorozattal, amelyeken már jól észrevehető az igyekezet a képregényekben egységes egészet alkotó Marvel-univerzum kiteljesítésére. Minderre régóta várnak a rajongók, a probléma az, hogy az X-men szereplők jogait a 20th Century Fox, míg a többiekét a Marvel Studios birtokolja. Állítólag hajlanak közeledni.

Magyar felirat: Ingorion & anivrbi


Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.