Tévétorrent

Bellevue

Tévétorrent

Úgy tűnik, a világ sorozatkészítői még mindig képtelenek szabadulni a skandináv bűnügyi szériák hatásától. Űzött, múltja démonaitól gyötört detektív családi/érzelmi kihívásokkal, különös, a szereplőket fogva tartó, baljós környezet, múlt és jelen őrületig fajuló egymásba fonódása, egy kisközösség realista ábrázolása. A jó krimi ma már nemcsak puszta intellektuális kihívás a nézőknek, hanem az érzelmeket is bevonja a játékba.

A Bellevue-ben ugyan minden összetevő megvan, mégsem hagy maradandó nyomot a nézőben. Pont olyan, mintha kanadaiak próbáltak volna skandináv sorozatot készíteni. Az ugyan dicséretes, hogy egy hangsúlyosan női történetet látunk (a detektív főhős kislánykorában elvesztette rendőr apját, ezért lett maga is nyomozó, ráadásul egy a múltjából visszatérő titokzatos zaklató a lányával való kapcsolatát is megmérgezi), ám minden hiába, ha a nyomozó kivételével (Anna Paquin megteszi, ami tőle telik) csak kétdimenziós figurák népesítik be a nagy műgonddal megfestett városkát. Ígéretes konfliktusforrás volna maga az áldozat, egy transznemű hokijátékos, de a nonkonformizmusából eredő problémák mind sematikusak, és mellőzik a lélektani mélységet. Ráadásul nagyon zavaró a szereplők irracionális viselkedése is: hogy lehet a főhős egy kb. ezerfős kisvárosban beépített rendőr, s miért megy az éjszaka közepén egy sötét pajtába? Azt viszont el kell ismernünk, hogy a nyomozó múltjából kísértő zaklató morbid installációi, üzenetei valóban nagyon ijesztőek és pillanatokra elmossák a zsánerhatárt thriller és horror között, ami jót tesz a sorozatnak.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.