Tévétorrent

Bellevue

Tévétorrent

Úgy tűnik, a világ sorozatkészítői még mindig képtelenek szabadulni a skandináv bűnügyi szériák hatásától. Űzött, múltja démonaitól gyötört detektív családi/érzelmi kihívásokkal, különös, a szereplőket fogva tartó, baljós környezet, múlt és jelen őrületig fajuló egymásba fonódása, egy kisközösség realista ábrázolása. A jó krimi ma már nemcsak puszta intellektuális kihívás a nézőknek, hanem az érzelmeket is bevonja a játékba.

A Bellevue-ben ugyan minden összetevő megvan, mégsem hagy maradandó nyomot a nézőben. Pont olyan, mintha kanadaiak próbáltak volna skandináv sorozatot készíteni. Az ugyan dicséretes, hogy egy hangsúlyosan női történetet látunk (a detektív főhős kislánykorában elvesztette rendőr apját, ezért lett maga is nyomozó, ráadásul egy a múltjából visszatérő titokzatos zaklató a lányával való kapcsolatát is megmérgezi), ám minden hiába, ha a nyomozó kivételével (Anna Paquin megteszi, ami tőle telik) csak kétdimenziós figurák népesítik be a nagy műgonddal megfestett városkát. Ígéretes konfliktusforrás volna maga az áldozat, egy transznemű hokijátékos, de a nonkonformizmusából eredő problémák mind sematikusak, és mellőzik a lélektani mélységet. Ráadásul nagyon zavaró a szereplők irracionális viselkedése is: hogy lehet a főhős egy kb. ezerfős kisvárosban beépített rendőr, s miért megy az éjszaka közepén egy sötét pajtába? Azt viszont el kell ismernünk, hogy a nyomozó múltjából kísértő zaklató morbid installációi, üzenetei valóban nagyon ijesztőek és pillanatokra elmossák a zsánerhatárt thriller és horror között, ami jót tesz a sorozatnak.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.