Dildóval a tudományért - Masters of Sex

  • Soós Tamás
  • 2013. november 25.

Tévétorrent

Nagy műgonddal díszletezett hollywoodi filmekből ismerhetjük azt a doktortípust, amelyik prűd pedantériája mögött tudományos hévvel lelkesedik a szexért. Főleg az 50-es években szaladgáltak a kórházak folyosóin az elfojtásaikat kutatásba forgató fehérköpenyesek: William Masters például stopperrel és Ulysses nevű, kamerával felszerelt dildójával hatol a női orgazmus problematikájának mélyére, miközben otthon hiába próbálja megtermékenyíteni feleségét. Segítségére a takaros háziasszonyok képmutató normájából formás lábbal - és két elfogyasztott férjjel - igencsak kilógó egykori nightclubénekes, Virginia siet, akinek karrierszeretetét elhanyagolt gyerekek, szabados szexuális életét pedig férfiúi pofonok jelzik.

false

Ha a puha, szemérmes humorral, illetve Lizzy Caplan és Michael Sheen érzékeny alakításaival dekorált sorozatnak akad drámai deficitje, az a magánszférába srófolt konfliktusok terén rejtőzik: az ön- és egyedülálló Virginia, az ideális családot a konzervatív WASP-etika mentén elképzelő háztartásbeli Libby és az érzelmeit kifejezni képtelen zseni doki avítt afférokkal koptatja a képernyőt.

Sokkal izgalmasabb, amikor a munkahelyen kuszálják a szálakat, ahol tudományos elhivatottsága mögött mindenki csak arra gondol, és a Masters of Sex minden csepp keserű humort kifacsarhat a tudomány oltárán lezavart közösülésekből. A sorozat hosszú távú kapcsolatot épít, minden epizódra elegendő drámát porcióz, az első pár epizód így csak illedelmes előjáték: a csúcspont még messze, de burjánzik már annyi izgalom, hogy eljussunk odáig.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.