Brooklyn Nine-Nine

  • Szabó Ádám
  • 2013. november 17.

Tévétorrent

Fánk-viccek épp nincsenek, de minden más sémát és sztereotípiát megkapunk: törtető, szexi tomboy rendőrnő; renitens, épp ezért az őrsön legjobban teljesítő nyomozó és frissen kinevezett fekete kapitány.

Fánk-viccek épp nincsenek, de minden más sémát és sztereotípiát megkapunk: törtető, szexi tomboy rendőrnő; renitens, épp ezért az őrsön legjobban teljesítő nyomozó és frissen kinevezett fekete kapitány.

Róla kiderül, hogy történetesen meleg - hasonló sorozatoknál ez lehetne az évad csattanója, ezúttal viszont csak egy utolsó előtti percben elsülő pilotpoén. Nem is sajnálom, hogy ellőttem, a Brooklyn Nine-Nine ugyanis magasról tesz a sztorira - és olybá tűnik, minden másra is. Nem műfaj- vagy témafeszegető vígjáték, a patikamérleg nyikorgását viszont elnyomja benne a laza nemtörődömség. A dolog működni látszik; veszettül szórakoztató a végeredmény.

Ha nagyon címkézni akarnánk, ez a zsarusorozatok The Office-a. A Brooklyn Nine-Nine-ban teljességgel komolytalan figurák tesznek teljességgel komolytalan dolgokat, közben pedig csavarnak néhány sablonon, kikacsintanak párszor, és beszólogatnak egymásnak. A szomszéd íróasztal fura csaját randira hívni és megoldani egy gyilkossági ügyet - teljességgel egyenlő súlyú probléma itt, s sitcomról lévén szó, a megoldással nem is érdemes foglalkozni. A pilot sem igyekezett bárminő ívet kirajzolni, de azért előlegezett néhány apró sztorimorzsát: a következőkben folytatódhat "a ki csukat le több bűnözőt?" verseny, lehet tovább igyekezni a vicceskedő rendőr betörésén - és csodálkoznék, ha nyakkendőviccek nélkül köszöntene ránk a második évad. Addig ugyanis, amíg ilyen laza-jópofa tud maradni a sorozat, és esetleg megtanul a figuráival is kiegyensúlyozottabban bánni, kérhetjük a következő adagot.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.