Brooklyn Nine-Nine

  • Szabó Ádám
  • 2013. november 17.

Tévétorrent

Fánk-viccek épp nincsenek, de minden más sémát és sztereotípiát megkapunk: törtető, szexi tomboy rendőrnő; renitens, épp ezért az őrsön legjobban teljesítő nyomozó és frissen kinevezett fekete kapitány.

Fánk-viccek épp nincsenek, de minden más sémát és sztereotípiát megkapunk: törtető, szexi tomboy rendőrnő; renitens, épp ezért az őrsön legjobban teljesítő nyomozó és frissen kinevezett fekete kapitány.

Róla kiderül, hogy történetesen meleg - hasonló sorozatoknál ez lehetne az évad csattanója, ezúttal viszont csak egy utolsó előtti percben elsülő pilotpoén. Nem is sajnálom, hogy ellőttem, a Brooklyn Nine-Nine ugyanis magasról tesz a sztorira - és olybá tűnik, minden másra is. Nem műfaj- vagy témafeszegető vígjáték, a patikamérleg nyikorgását viszont elnyomja benne a laza nemtörődömség. A dolog működni látszik; veszettül szórakoztató a végeredmény.

Ha nagyon címkézni akarnánk, ez a zsarusorozatok The Office-a. A Brooklyn Nine-Nine-ban teljességgel komolytalan figurák tesznek teljességgel komolytalan dolgokat, közben pedig csavarnak néhány sablonon, kikacsintanak párszor, és beszólogatnak egymásnak. A szomszéd íróasztal fura csaját randira hívni és megoldani egy gyilkossági ügyet - teljességgel egyenlő súlyú probléma itt, s sitcomról lévén szó, a megoldással nem is érdemes foglalkozni. A pilot sem igyekezett bárminő ívet kirajzolni, de azért előlegezett néhány apró sztorimorzsát: a következőkben folytatódhat "a ki csukat le több bűnözőt?" verseny, lehet tovább igyekezni a vicceskedő rendőr betörésén - és csodálkoznék, ha nyakkendőviccek nélkül köszöntene ránk a második évad. Addig ugyanis, amíg ilyen laza-jópofa tud maradni a sorozat, és esetleg megtanul a figuráival is kiegyensúlyozottabban bánni, kérhetjük a következő adagot.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.