Brooklyn Nine-Nine

  • Szabó Ádám
  • 2013. november 17.

Tévétorrent

Fánk-viccek épp nincsenek, de minden más sémát és sztereotípiát megkapunk: törtető, szexi tomboy rendőrnő; renitens, épp ezért az őrsön legjobban teljesítő nyomozó és frissen kinevezett fekete kapitány.

Fánk-viccek épp nincsenek, de minden más sémát és sztereotípiát megkapunk: törtető, szexi tomboy rendőrnő; renitens, épp ezért az őrsön legjobban teljesítő nyomozó és frissen kinevezett fekete kapitány.

Róla kiderül, hogy történetesen meleg - hasonló sorozatoknál ez lehetne az évad csattanója, ezúttal viszont csak egy utolsó előtti percben elsülő pilotpoén. Nem is sajnálom, hogy ellőttem, a Brooklyn Nine-Nine ugyanis magasról tesz a sztorira - és olybá tűnik, minden másra is. Nem műfaj- vagy témafeszegető vígjáték, a patikamérleg nyikorgását viszont elnyomja benne a laza nemtörődömség. A dolog működni látszik; veszettül szórakoztató a végeredmény.

Ha nagyon címkézni akarnánk, ez a zsarusorozatok The Office-a. A Brooklyn Nine-Nine-ban teljességgel komolytalan figurák tesznek teljességgel komolytalan dolgokat, közben pedig csavarnak néhány sablonon, kikacsintanak párszor, és beszólogatnak egymásnak. A szomszéd íróasztal fura csaját randira hívni és megoldani egy gyilkossági ügyet - teljességgel egyenlő súlyú probléma itt, s sitcomról lévén szó, a megoldással nem is érdemes foglalkozni. A pilot sem igyekezett bárminő ívet kirajzolni, de azért előlegezett néhány apró sztorimorzsát: a következőkben folytatódhat "a ki csukat le több bűnözőt?" verseny, lehet tovább igyekezni a vicceskedő rendőr betörésén - és csodálkoznék, ha nyakkendőviccek nélkül köszöntene ránk a második évad. Addig ugyanis, amíg ilyen laza-jópofa tud maradni a sorozat, és esetleg megtanul a figuráival is kiegyensúlyozottabban bánni, kérhetjük a következő adagot.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.