Tévétorrent

No Activity

  • Szabó Ádám
  • 2017. május 6.

Tévétorrent

Vannak lételméleti kérdések, melyek mindenkit érdekelnek, mégis méltatlanul kevés szó esik róluk a képernyőkön. Ilyen például az, hogy milyen sorrendben ildomos a visszajárót adni, ha az papírpénzt és érméket is magába foglal, s mi a különbség egy art café és egy sima kávézó között, ahol helyi művészek képei lógnak.

Szerencsére Ausztrália másképp fejlődött és egészen máshogy gondolkodik az élet dolgairól, mint Európa, így érdemesnek láttak egy egész televíziós szériát építeni erre. A No Activity középpontjában egy megfigyelési akció közepette a kocsiban unatkozó rendőrpáros áll – az első évadban egy gyanús kikötői kávérakományt, a másodikban egy eltűnt házaspár házát kell ellenőrzés alatt tartaniuk, de a dolguk kimerül annyiban, hogy időnként bejelentik a rádión, hogy semmi nem történik. Akad még egy rádiókezelő nőpáros és ott a béna rablóduó is – a második évadban az elrabolt házaspár is beszáll. Akció semmi, csak a korai Kevin Smith-filmekbe illő, végtelen pofázás. A témák változatosak, de aki kettőnél több buddy movie-t látott már, tudja, hogy minden baráti beszélgetés az ellenkező nemig vagy a maszturbációig vezet. Esetleg néha indokolatlanul megvádolják a másikat rasszizmussal vagy homofóbiával. Nos, mindennek ellenére a No Activity egy percig sem unalmas. Valaki vagy beleszeret első pillantásra, vagy már az első epizódot sem bírja végignézni. Pedig egészen az ötödik részig kell várnunk, hogy kiderüljön, mit adott Ausztrália a világnak, ami többet ér, mint a Krokodil Dundee. Spoiler: a Krokodil Dundee 2-t.

Magyar felirat: falatka2003–sadamn


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.