Tévétorrent

Resurrection

  • Baski Sándor
  • 2014. május 30.

Tévétorrent

Nem tudunk betelni az élőhalottakkal.

A korhatáros halálhörgést a The Walking Dead szállítja hétről hétre töretlen sikerrel, de a betevő zombiadagot azok is megkaphatják, akiket a rothadó hullák látványa nem izgat fel különösebben. A Visszajáróknak, a Narancs hasábjain is méltatott és szinte hiba nélküli francia sorozatnak természetesen már javában készül az amerikai újrája, de addig is itt az ABC-n futó Resurrection, amely elvileg Jason Mott regényén alapul, a gyakorlatban viszont jelentős hasonlóságokat mutat az európai műfajtárssal.

A sztori ebben a verzióban is egy kistelepülésen, a missouri Arcadiában játszódik (populáció a Wikipedia szerint 608 fő), a kedélyeket pedig szintúgy évek vagy akár évtizedek óta halott családtagok megmagyarázhatatlan visszatérése borzolja. Hasonló tüneteket produkálnak, mint a francia rokonok: megnövekedett étvágy és inszomnia. A nyomozófigura ellenben jóval nagyobb szerepet kap, így a Resurrection az első pár epizódban nemcsak drámaként, de misztikus krimiként is funkcionál. A rejtélyeket és a kötelező szentimentális pillanatokat a megfelelő koncentrátumban kapjuk, a sztármentes színészgárda is hozza az iparági sztenderdet, a folytatásban azonban eltolódnak az arányok. A Visszajárók is jelentős terjedelemben taglalta az élők és holtak banális családi problémáit és kibeszéletlen múltbéli traumáit, de egy pillanatra sem tűnt úgy, mintha szappanoperát néznénk. A Resurrectionről ugyanezt nem lehet elmondani, pont az hiányzik belőle, ami a francia szériát kiemelte a dömpingből: hangulat, atmoszféra, életszag.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.