Tévétorrent

Roadies

Tévétorrent

Mikor is jöhetne jobban egy a turnék háttérstábjáról szóló sorozat, mint a fesztiválszezon közepén? A Roadies azokról szól, akik a nagy koncertek mögött robotolnak. A turnébuszok személyzetének élete ez, legyen szó a menedzserről, a díszletépítőkről, a hangtechnikusokról vagy éppen a buszsofőrökről. A klisé a cirkuszosok vándorélete, csak elefánt helyett erősítőket cipelnek, és több a zene, a feelin’ good meg a szentimentalizmus. A hangulatteremtés nagy ötös, de történet nincs, már ha azt nem tekintjük annak, hogy lásd, így működik egy turné, gondok jönnek, gondok mennek, de mi ennek ellenére is imádjuk az egész cécót, no meg egymást. Ez a zeneipar, egy nagy család, a mi életünk, ezt a nótát fújja Cameron Crowe a fülünkbe – többször a giccsig fokozva. Mindehhez persze jó zenéket és jó színészeket ad, noha Luke Wilson, Carla Gugino és Imogen Poots sem ezt fogja élete alakításának tartani. Becsületesen hozzák, amire a script lehetőséget ad, és alámerülnek (akárcsak mi) a mindent elfedő puha rock & roll (vagy inkább indie) atmoszférában. Kétségtelenül rengeteg a jó pillanat, és jó végigszáguldozni a backstage-ben egy gördeszka kameraállásából. Tagadhatatlan, hogy az ehhez hasonló vizuális és akusztikai megoldások adják a legtöbbet, a vájt fülűek pedig a zenei utalásokat értékelhetik. De ez tényleg csak valami lebegésre elég. A hangulat elvisz minket, felszálltunk erre a buszra, de azért eleinte hiányzik az ellentételezés, mert a végén még elhisszük, hogy a nagy boldog család mögött tényleg egy nagy boldog család van.

Magyar felirat: greka

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.