Tévétorrent

Roadies

Tévétorrent

Mikor is jöhetne jobban egy a turnék háttérstábjáról szóló sorozat, mint a fesztiválszezon közepén? A Roadies azokról szól, akik a nagy koncertek mögött robotolnak. A turnébuszok személyzetének élete ez, legyen szó a menedzserről, a díszletépítőkről, a hangtechnikusokról vagy éppen a buszsofőrökről. A klisé a cirkuszosok vándorélete, csak elefánt helyett erősítőket cipelnek, és több a zene, a feelin’ good meg a szentimentalizmus. A hangulatteremtés nagy ötös, de történet nincs, már ha azt nem tekintjük annak, hogy lásd, így működik egy turné, gondok jönnek, gondok mennek, de mi ennek ellenére is imádjuk az egész cécót, no meg egymást. Ez a zeneipar, egy nagy család, a mi életünk, ezt a nótát fújja Cameron Crowe a fülünkbe – többször a giccsig fokozva. Mindehhez persze jó zenéket és jó színészeket ad, noha Luke Wilson, Carla Gugino és Imogen Poots sem ezt fogja élete alakításának tartani. Becsületesen hozzák, amire a script lehetőséget ad, és alámerülnek (akárcsak mi) a mindent elfedő puha rock & roll (vagy inkább indie) atmoszférában. Kétségtelenül rengeteg a jó pillanat, és jó végigszáguldozni a backstage-ben egy gördeszka kameraállásából. Tagadhatatlan, hogy az ehhez hasonló vizuális és akusztikai megoldások adják a legtöbbet, a vájt fülűek pedig a zenei utalásokat értékelhetik. De ez tényleg csak valami lebegésre elég. A hangulat elvisz minket, felszálltunk erre a buszra, de azért eleinte hiányzik az ellentételezés, mert a végén még elhisszük, hogy a nagy boldog család mögött tényleg egy nagy boldog család van.

Magyar felirat: greka

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.