Tévétorrent

Roadies

Tévétorrent

Mikor is jöhetne jobban egy a turnék háttérstábjáról szóló sorozat, mint a fesztiválszezon közepén? A Roadies azokról szól, akik a nagy koncertek mögött robotolnak. A turnébuszok személyzetének élete ez, legyen szó a menedzserről, a díszletépítőkről, a hangtechnikusokról vagy éppen a buszsofőrökről. A klisé a cirkuszosok vándorélete, csak elefánt helyett erősítőket cipelnek, és több a zene, a feelin’ good meg a szentimentalizmus. A hangulatteremtés nagy ötös, de történet nincs, már ha azt nem tekintjük annak, hogy lásd, így működik egy turné, gondok jönnek, gondok mennek, de mi ennek ellenére is imádjuk az egész cécót, no meg egymást. Ez a zeneipar, egy nagy család, a mi életünk, ezt a nótát fújja Cameron Crowe a fülünkbe – többször a giccsig fokozva. Mindehhez persze jó zenéket és jó színészeket ad, noha Luke Wilson, Carla Gugino és Imogen Poots sem ezt fogja élete alakításának tartani. Becsületesen hozzák, amire a script lehetőséget ad, és alámerülnek (akárcsak mi) a mindent elfedő puha rock & roll (vagy inkább indie) atmoszférában. Kétségtelenül rengeteg a jó pillanat, és jó végigszáguldozni a backstage-ben egy gördeszka kameraállásából. Tagadhatatlan, hogy az ehhez hasonló vizuális és akusztikai megoldások adják a legtöbbet, a vájt fülűek pedig a zenei utalásokat értékelhetik. De ez tényleg csak valami lebegésre elég. A hangulat elvisz minket, felszálltunk erre a buszra, de azért eleinte hiányzik az ellentételezés, mert a végén még elhisszük, hogy a nagy boldog család mögött tényleg egy nagy boldog család van.

Magyar felirat: greka

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.