Tévétorrent

Roadies

Tévétorrent

Mikor is jöhetne jobban egy a turnék háttérstábjáról szóló sorozat, mint a fesztiválszezon közepén? A Roadies azokról szól, akik a nagy koncertek mögött robotolnak. A turnébuszok személyzetének élete ez, legyen szó a menedzserről, a díszletépítőkről, a hangtechnikusokról vagy éppen a buszsofőrökről. A klisé a cirkuszosok vándorélete, csak elefánt helyett erősítőket cipelnek, és több a zene, a feelin’ good meg a szentimentalizmus. A hangulatteremtés nagy ötös, de történet nincs, már ha azt nem tekintjük annak, hogy lásd, így működik egy turné, gondok jönnek, gondok mennek, de mi ennek ellenére is imádjuk az egész cécót, no meg egymást. Ez a zeneipar, egy nagy család, a mi életünk, ezt a nótát fújja Cameron Crowe a fülünkbe – többször a giccsig fokozva. Mindehhez persze jó zenéket és jó színészeket ad, noha Luke Wilson, Carla Gugino és Imogen Poots sem ezt fogja élete alakításának tartani. Becsületesen hozzák, amire a script lehetőséget ad, és alámerülnek (akárcsak mi) a mindent elfedő puha rock & roll (vagy inkább indie) atmoszférában. Kétségtelenül rengeteg a jó pillanat, és jó végigszáguldozni a backstage-ben egy gördeszka kameraállásából. Tagadhatatlan, hogy az ehhez hasonló vizuális és akusztikai megoldások adják a legtöbbet, a vájt fülűek pedig a zenei utalásokat értékelhetik. De ez tényleg csak valami lebegésre elég. A hangulat elvisz minket, felszálltunk erre a buszra, de azért eleinte hiányzik az ellentételezés, mert a végén még elhisszük, hogy a nagy boldog család mögött tényleg egy nagy boldog család van.

Magyar felirat: greka

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.