Tévétorrent

Wynonna Earp

  • Szabó Ádám
  • 2016. június 19.

Tévétorrent

Képzeljenek el egy igazi dögös-tökös csajt, aki épp visszatér szülőhelyére, a poros kisvárosba. Bőrkabátot visel? Feketére lakkozza a körmét? Nem tud egy beszélgetést sem elkezdeni vagy lezárni egy laza egysoros nélkül? Nos, pont idáig terjedt e sorozat alkotóinak fantáziája is. Pedig itt aztán ki lehetett volna nyitni az ötletbörzét: egy olyan sorozattól, aminek főhőse a vadnyugat legendás pisztolyforgatójának leszármazottja, és annyi a dolga, hogy béna démonokra lövöldözzön, az elszállt ötleteken kívül nem is nagyon kérhetnénk számon semmit. Talán említenem sem kell, hogy a Wynonna Earp egy képregény adaptációja.

Mivel az alkotói fantázia nem nyűgöz le, kénytelenek vagyunk másfajta értékek után kutatni. Egészen aranyos westernutalásokat láthatunk, például jellegzetes kameraállásokkal, elhúzó vonatszerelvényekkel és korhadt kerítésekkel – persze semmi olyat, ami meghaladná a Bevezetés a westernbe kurzus legelső óráján tanultakat.

Ez a sorozat: olcsó. Nem csak a kiállása, a már 25 éve is cikinek számító effektjei, olcsók a konfliktusai, olcsó a drámája és olcsó a horrorja is, ha már itt tartunk. Wynonna, Wyatt Earp leszármazottja egy Fekete Jelvényesek nevű titkos rendőri szervezetbe nyer felvételt, hogy legális körülmények között irthassa az ellent, mindezt pedig egy Purgatórium nevű városkában teszi, ahol feltámadtak azok a gazfickók, akiket felmenője puffantott le – elhagyni viszont képtelenek a várost, ezért megpróbálnak Wynonna éle­té­re törni, szünetben pedig sört isznak és böfögőversenyt rendeznek a város szélén.

Magyar felirat: annalee & Luke

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.