Büntetőeljárásban vizsgálják a Deák téri aláírásgyűjtő sátorban meghalt biztonsági őrök ügyét

  • narancs.hu
  • 2022. február 16.

Választás 2022

Az első adatok szerint szénmonoxid-mérgezés okozhatta a tragédiát. 

Büntetőeljárásban vizsgálja a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) annak a két huszonéves biztonsági őrnek az ügyét, akiket holtan találtak szerda reggel a Deák téren, a Megoldás Mozgalom alírásgyűjtő sátrában – írja a 24.hu

Csémi Soma, a BRFK szóvivője szerint az elsődleges adatok szerint egy gázzal működő fűtőberendezés miatti szénmonoxid-mérgezés okozhatta a két fiatalember halálát. „A BRFK foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanúja miatt rendelt el nyomozást ismeretlen tettessel szemben, A rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja a tragédia körülményeit” – mondta. 

A Gattyán György féle Megoldás Mozgalom aláírásgyűjtő sátrában történt tragédiában a lap értesülései szerint egy 21, valamint egy 26 férfi vesztette az életét. 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.