Ingyenes megyei kiadványokkal tolja meg a Fidesz jelöltjeit a Mediaworks

Választás 2022

A propagandaújságokban agyondicsérik a kormánypárti képviselőket, virágzik és fejlődik a vidék. Megszólal Orbán Viktor is.

Valamennyi vidéki háztartásba el akarják juttatni információink szerint azokat az országszerte terjesztett 12 oldalas kiadványokat, amelyek a fideszes médiavállalat, a Mediaworks kiadásában jelennek meg. A "településeket bemutató ingyenes kiadvány" megnevezésű, Házunk Tája címet viselő propagandaújságok a megyei napilapok egyfajta mellékleteként kerülhetnek a postaládákba. A részben azonos tartalmú kiadványokban, amelyekből megyénként térségektől függően több is van, a fideszes képviselők és jelöltek fényezése, illetve a szóban forgó térségekről szóló pr-ízű cikkek mellett miniszterelnöki interjú is helyet kap. A Házunk Táját nemcsak nyomtatásban, hanem, online, lapozható formátumban is elérni a megyei napilapok oldalain.

A kiadványok 2. oldalán A vidéknek is előre kell mennie! címmel olvasható Orbán Viktor-interjú. A beszélgetést Néző László, a Mediaworks főszerkesztője jegyezte. Néző 2020 februárjában lett a Mediaworks központi szerkesztőségének főszerkesztője; egyebek mellett ő felel valamennyi megyei napilap központi tartalmáért. Az interjút nem aprózta el: gyönyörű alákérdezős írással indul az "újság". "Ön vidéki ember, aki most is sokat járja az országot. Ön is ostoba, agymosott emberekkel találkozik, akik már délelőtt részegek, ahogy azt nemrég a baloldali miniszterelnök-jelölt mondta?" - teszi fel a kérdést Orbánnak, aki minderre azt válaszolja: "Bolond lyukból bolond szél fúj - ahogy mifelénk mondják. De komolyra fordítva a szót: emberemlékezet óta nem beszéltek így a magyarokkal. A szomorú az, hogy komolyan is gondolják. A vidéki emberek nem ezekkel a megjegyzésekkel foglalkoznak, van nekik fontosabb dolguk is. De elfelejteni biztosan nem fogják." 

Az interjúban Orbán kifejti, hogy a kommunisták másodrangú Magyarországként tekintettek a vidékre, de a Fidesz számára a vidék az ország erőtartaléka. A kormányfő aztán egyebek mellett elmondja még, hogy a baloldal és Gyurcsány (Bajnaival) tönkretette az országot, csak az adóemeléshez értenek; a főváros koszos, a rengeteg dugó miatt járhatatlanok az utak; beszél a családtámogatási rendszerről, gyalázza Soros Györgyöt és az NGO-kat, majd kitér az általa gyermekvédelminek nevezett népszavazásra is. 

A további oldalak az adott térség fantasztikus fejlődéséről számolnak be; mindenki boldog, a madarak csicseregnek, és Magyarországnak csakis úgy van jövője, ha a Fidesz-KDNP vezetheti tovább. A települések fejlesztéseit bemutató polgármesterek azt hangsúlyozták, mennyire jó az, ha egy csapatként a település vezetője együtt tud működni az országgyűlési képviselővel. 

Ahol viszont nem kormányhű a vezető, ott beleálltak gyalázni. Jó példa erre a Hajdú-Bihar megyei egyik kiadvány, a Hajdúböszörmény és környéke nevet viselő, amiben Tiba István ellenfelét, Hegedűs Péter jelenlegi balmazújvárosi polgármestert ekézte, hogy mi nem valósult meg az elmúlt négy év alatt a városban. Hegedűs az ellenzéki összefogás jelöltjeként indul a választáson.

Szokatlannak tűnhet az is, ha a települést nem a polgármester, hanem annak helyettese mutatja be. Ilyen Kecskemét esete, ahol az alpolgármesternek adatott meg a lehetőség, hogy elmesélje a város fejlődését. Természetesen ez nem a véletlen műve, hiszen a helyettes vezető, Szeberényi Gyula indul a Fidesz színeiben a választáson.

A Media1 írta meg néhány napja, hogy beszállt a kampányba a Világgazdaság című lap internetes oldala, a vilaggazdasag.hu. Fizetett hirdetéseket adott fel a Google Ads hirdetési hálózaton és a Facebookon is, hogy népszerűsítse a kormány családtámogatással kapcsolatos népszerű intézkedéseit. A banneren, amelynek sarkában egy Magyarország formájú rántott hús is megjelenik, a hirdetés headline szövege így szól: „Minden eddiginél több pénz jut a családok támogatására”. A cikk szerint a hirdetést automatizált hirdetési rendszeren keresztül adták fel, ezért számos weboldalon találkozni lehet vele. "Mindez arra utal, hogy így kerülik ki a kampányszabályozást, és egy magánvállalattal, a kormányközeli, mintegy 500 médiatermékkel rendelkező KESMA / Mediaworks vállalattal fizettetik ki a Fidesz kampányának egy részét" - olvasható a cikkben. A Világgazdaság a Mediaworkshoz tartozik.

Hasonló jelenségről számolt be nem sokkal korábban a Magyar Hang is. Azt írták, a Fejér Megyei Hírlap célzott és fizetett hirdetésben a Fejér megyei 3-as választókerület kormánypárti képviselőjelöltjét, Tessely Zoltánt reklámozza.

Többen azt hangsúlyozzák a Házunk Tája kiadványaiban, hogy folytatódnia kell az orbáni kormányzásnak. Például Salacz László felső-kiskunsági képviselő azt mondta, ha együtt maradnak, akkor csupa jó dologra számíthatnak a választók. Gelencsér Attila kaposvári jelölt azt is kijelentette, velük azok is jól járnak, akik nem rájuk szavaznak majd. Érdekes azonban, hogy - legalábbis online - nem találni például Navracsics Tiborról és az ő tapolcai központú választókerületéről szóló kiadványt. Nincsen Herczeg Zsoltról szóló sem; Herczeg a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Törökszentmiklós központú választókerületben indul Boldog István "utódjaként".  

Úgy tudjuk, hogy a címével ellentétben nyilvánvalóan nem a településeket, hanem a Fidesz jelöltjeit bemutató kiadány a képviselők számára "fizetős" volt, azaz valamennyit téríteniük kellett a megjelenésért.

A Házunk Táját is sok tekintetben lekörözi az a kiadvány, amivel a Jászság fideszes képviselője, Pócs János jelentkezett. Nem bízta a véletlenre a dolgokat:

88 oldalas, színes, Számadás nevű ingyenes kiadvánnyal is „támad” minden jászsági településen.

Ebben szintén az elért eredményekkel fényezi magát, lényegében minden települési polgármestertől megtámogatva. Vannak azonban olyanok is, akik őszintén elmondták, Pócs kifejezetten nem szerette volna őket a polgármesteri székben látni, illetve például Jászárokszállás polgármestere nem kívánt élni sem a benyalás, sem a bírálat adta lehetőséggel.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot! 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

A gólem

Kicsit sok oka van Karoł Nawrocki győzelmének a lengyel elnökválasztás június 1-jei, második fordulójában ahhoz, hogy meg lehessen igazán érteni, mi történt itt. Kezdjük mindjárt azzal a tulajdonképpen technikai jellegűvel, hogy az ellenfele, Rafał Trzaskowski eléggé elfuserált, se íze, se bűze kampányt vitt.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.