A városi kerékpáros közlekedés érzékeny pontjai a kétirányúsított egyirányú utcák, de a Bajza utcában kiderült: a főváros néha pontosan tudja, hogyan is kell az ilyet csinálni.
Június elsején egy csapat elszánt fiatal pattant biciklire Los Angelesben, hogy 45 nappal később Washington DC-ben tegye le a kétkerekűt. Akciójukkal arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy Kína 1999 óta üldözi a Falun Dafa követőit, aminek következtében több ezer gyermek marad árván. A két magyar résztvevővel a denveri állomás előtt beszélgettünk telefonon.
Egyes jelekből úgy tűnt, hogy a főváros és a BKK is kezdi úgy érezni, akkor mennek rendben a dolgok, ha a közlekedés résztvevői türelemmel és természetesen élnek egymás mellett. Aztán szétverték a várost, és kiderült, senkit nem zavar, ha a kerékpárosok és a gyalogosok egymás torkának ugranak.
Az e-bike-ok, vagyis az elektromos biciklik egyre klasszabbak, legyen szó túrázásról, városi közlekedésről vagy akár extrém sportról. Szóval fejlődik, fejlődik, de még mindig nehéz, és nagyon drága.
50 méter kerékpárutat bontanak el az egyik legforgalmasabb, gyalogosok és biciklisek által használt helyen, az Erzsébet híd budai hídfőjénél. A fonódó villamos megállójának kiépítése indokolja a bontást, a biciklisek mégis joggal háborognak.
Szolgálnak és védenek, és ha az ember nem száll le a bringáról, megbírságolják. A Tímár utcához kivezérelt rendőrök így tartatják be a törvényt – de melyik törvényt?
A közlekedéstervezés olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá. Megpróbáljuk összefoglalni, mi az értelme a Budapesten is egyre szaporodó felfestéseknek és tábláknak.
Szombaton rendezték meg az I Bike Budapestet, az év legnagyobb biciklisfelvonulását. Halász Áronnal, a Magyar Kerékpárosklub elnökségi tagjával beszélgettünk az eseményről.
Pontosan délután négykor rajtolt el a Közraktár utca–Kinizsi utca sarkáról az idei első nagy bringás felvonulás, az I Bike Budapest. Ezrek pattantak nyeregbe.