A Fidelitas elismerte: nem Gyurcsány ölte meg a rókát!

  • narancs.hu
  • 2017. január 29.

Villámnarancs

Jaj, csak nem szakítottak a Fidesszel a wellnessdisznó verekedő gyilkosai?

Rendhagyó közleményt adtak ki az orbánifik: „A médiában megjelent beszámolók alapján úgy tudni, hogy az egri Törvényszék felújítás alatt álló épületébe a napokban beszökött egy róka. A helyszínre megérkező gyepmester azonban csak egy feltehetően megkínzott állati tetemet talált. A Fidelitas az ügy mielőbbi kivizsgálását szorgalmazza” – írják, és abbéli reményüknek adnak hangot, hogy a hatóságok üstöllést megtalálják és megbüntetik a felelősöket.

Csak az a roppant különös, hogy ezek a felelősök nincsenek megnevezve, vagyis a Fidelitas – hagyományaitól eltérően – sem Gyurcsányt, sem Sorost, sem a baloldalt, sem a liberálisokat nem emlegeti.

„Szervezetünk a jövőben kiemelten kíván bekapcsolódni a szigorúbb állatvédelmi szabályokért folyó társadalmi vitába”

– közlik, ami részükről azért bátor kijelentés, mert mi van, ha a vitapartner éppenséggel a kormány valamely tagja, pl. Semjén Zsolt fővadász lesz. Egyáltalán: képes vitatkozni egy olyan szervezet, amelynek eddigi tevékenysége Orbán Viktor és kormányának dicsőítésében, a baloldal köpködésében és gyalázásában, valamint az állatvédelemmel minden bizonnyal szervesen összeegyeztethető wellness disznóvágás szervezésében merült ki?

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.