A Fidelitas elismerte: nem Gyurcsány ölte meg a rókát!

  • narancs.hu
  • 2017. január 29.

Villámnarancs

Jaj, csak nem szakítottak a Fidesszel a wellnessdisznó verekedő gyilkosai?

Rendhagyó közleményt adtak ki az orbánifik: „A médiában megjelent beszámolók alapján úgy tudni, hogy az egri Törvényszék felújítás alatt álló épületébe a napokban beszökött egy róka. A helyszínre megérkező gyepmester azonban csak egy feltehetően megkínzott állati tetemet talált. A Fidelitas az ügy mielőbbi kivizsgálását szorgalmazza” – írják, és abbéli reményüknek adnak hangot, hogy a hatóságok üstöllést megtalálják és megbüntetik a felelősöket.

Csak az a roppant különös, hogy ezek a felelősök nincsenek megnevezve, vagyis a Fidelitas – hagyományaitól eltérően – sem Gyurcsányt, sem Sorost, sem a baloldalt, sem a liberálisokat nem emlegeti.

„Szervezetünk a jövőben kiemelten kíván bekapcsolódni a szigorúbb állatvédelmi szabályokért folyó társadalmi vitába”

– közlik, ami részükről azért bátor kijelentés, mert mi van, ha a vitapartner éppenséggel a kormány valamely tagja, pl. Semjén Zsolt fővadász lesz. Egyáltalán: képes vitatkozni egy olyan szervezet, amelynek eddigi tevékenysége Orbán Viktor és kormányának dicsőítésében, a baloldal köpködésében és gyalázásában, valamint az állatvédelemmel minden bizonnyal szervesen összeegyeztethető wellness disznóvágás szervezésében merült ki?

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.