A Fidesz szerint van az ellenzéki képviselők zsebében valami, amit nem félnek használni

  • narancs.hu
  • 2018. február 11.

Villámnarancs

És nem a kezük az.

A népszédítésnek van az a szintje, amikor már annyi ostobaságot összehordanak, hogy azokat csak újabb, sokkal nagyobb ostobaságokkal lehet „felülmúlni”. A Fidesz-kormány egy ideje már beszállt ebbe a körhintába, és úgy tűnik, nincs megállás.

Mivel vasárnapra is kellett egy kis sorosozás, Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában mondta fel a leckét. Az MTI tudósítása szerint volt minden, Dömötör kiosztotta a belga miniszterelnököt, az EU-t, Soros Györgyöt, az ENSZ-t, de az ellenzéki képviselőkről egy egészen hátborzongató bizonyítékot húzott elő, idézzük:

Ma sajnos az a helyzet, hogy minden ellenzéki képviselőnek ott lapul a sárga kerítésvágó a zsebében. Ha tehetnék, azonnal használnák is.”

És ha ez még nem lenne elég, az államtitkár tudja, az ellenzéki pártok politikusai ezt még le is akarják tagadni, pedig a Fidesz átlát rajtuk.

Dömötör Csaba odamondja

Dömötör Csaba odamondja

Fotó: MTI

Hogy a fideszes képviselők zsebében mi van, azt csak sejtjük, de minden bizonnyal azért magyaráznak ekkora sületlenségeket, hogy a többség ne azt vizsgálja, ők mire is használják a teletömött zsebeik tartalmát. Még véletlenül előkerül egy sertéstelep, egy kastély vagy egy luxusjacht.

Saját tó, luxusházak, hajó - Légi felvételeken mutatjuk Mészáros Lőrinc fenséges pihenőhelyét

Szépen kipofozta a felcsúti polgármester a bicskei tavat, ahol luxuskörülmények közt pihenhet. A helyiek azonban ma már nem járhatnak a tóhoz. Még 2014-ben került Mészáros Lőrinc egyik mezőgazdasági cégéhez, a Búzakalász 66 Kft.-hez egy Bicske melletti terület. Mindez azután történt, hogy a felcsúti polgármester érdekeltsége felvásárolta az akkorra csődbe ment Oak Valley Ingatlanforgalmazó és Fejlesztő Kft.-t.

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.