A Magyar Nemzet Kertészről oktat, pedig pont nekik nem kéne

  • narancs.hu
  • 2014.08.17 14:08

Villámnarancs

Sokkal jobban tennék, ha Kertész Imre bárminő értékelésétől legalább addig tartózkodnának, míg saját és eszmetársaik idevágó disznóságaiért elnézést nem kérnek.

„Van abban valami nagyon szomorú, hogy Magyarország első irodalmi Nobel-díjasa 2002 októberében szinte még meg sem érkezett Stockholmból, idehaza már kitört a politikai botrány. Miért kapta, hogyan kapta, miért ő kapta” – e szavakkal kezdi a 85 éves Kertész Imre felköszöntését a Magyar Nemzet, s milyen igaza van!

E nagy igazmondás egyetlen szépséghibája, hogy Orbán Viktor valahai és Simicska Lajos mai kedvenc napilapja elfelejti megemlíteni, hogy azt a nagyon szomorú botrányt kik gerjesztették s vitték el egészen addig, hogy „Magyarország első irodalmi Nobel-díjasát” egyszerűen csak Imre Kertészként emlegessék minden lehetséges alkalommal. Egészen mostanáig, míg meg nem tudták, hogy Orbán Viktor ki akarja tüntetni őt.

Nos, pont ők: a komplett jobboldali sajtó, s a vele szövetséges nacionalista lumpenértelmiség. Ilyenformán a Magyar Nemzet sokkal jobban tenné, ha Kertész Imre bárminő értékelésétől legalább addig tartózkodna, míg saját és eszmetársai idevágó disznóságaiért elnézést nem kérnek.

Ahogy szokás: minden érintettől és a kedves olvasóiktól.

A Magyar Nemzet Kertészről oktat, pedig pont nekik nem kéne

Sokkal jobban tennék, ha Kertész Imre bárminő értékelésétől legalább addig tartózkodnának, míg saját és eszmetársaik idevágó disznóságiért elnézést nem kérnek.

„Van abban valami nagyon szomorú, hogy Magyarország első irodalmi Nobel-díjasa 2002 októberében szinte még meg sem érkezett Stockholmból, idehaza már kitört a politikai botrány. Miért kapta, hogyan kapta, miért ő kapta” - e szavakkal kezdi a 85 éves Kertész Imre felköszöntését Körmendy Zsuzsanna a Magyar Nemzetben s milyen igaza van!

E nagy igazmondás egyetlen szépséghibája, hogy elfelejti megemlíteni Orbán Viktor valahai és Simicska Lajos mai kedvenc napilapja, hogy azt a nagyon szomorú botrányt kik gerjesztették, s vittek el egészen addig, hogy „Magyarország első irodalmi Nobel-díjasát” egyszerűen csak Imre Kertészként emlegessék minden lehetséges alkalommal.

Nos, pont ők: a komplett jobboldali sajtó, s a vele szövetséges nacionalista lumpenértelmiség. Ilyenformán a Magyar Nemzet sokkal jobban tenné, ha Kertész Imre bárminő értékelésétől legalább addig tartózkodna, míg saját és eszmetársai idevágó disznóságiért elnézést nem kérnek.

Ahogy szokás: minden érintettől és a kedves olvasóiktól.

A Magyar Nemzet Kertészről oktat, pedig pont nekik nem kéne

Sokkal jobban tennék, ha Kertész Imre bárminő értékelésétől legalább addig tartózkodnának, míg saját és eszmetársaik idevágó disznóságiért elnézést nem kérnek.

„Van abban valami nagyon szomorú, hogy Magyarország első irodalmi Nobel-díjasa 2002 októberében szinte még meg sem érkezett Stockholmból, idehaza már kitört a politikai botrány. Miért kapta, hogyan kapta, miért ő kapta”  - e szavakkal kezdi a 85 éves Kertész Imre felköszöntését Körmendy Zsuzsanna a Magyar Nemzetben s milyen igaza van!

E nagy igazmondás egyetlen szépséghibája, hogy elfelejti megemlíteni Orbán Viktor valahai és Simicska Lajos mai kedvenc napilapja, hogy azt a nagyon szomorú botrányt kik gerjesztették, s vittek el egészen addig, hogy „Magyarország első irodalmi Nobel-díjasát” egyszerűen csak Imre Kertészként emlegessék minden lehetséges alkalommal.

Nos, pont ők: a komplett jobboldali sajtó, s a vele szövetséges nacionalista lumpenértelmiség. Ilyenformán a Magyar Nemzet sokkal jobban tenné, ha Kertész Imre bárminő értékelésétől legalább addig tartózkodna, míg saját és eszmetársai idevágó disznóságiért elnézést nem kérnek.

Ahogy szokás: minden érintettől és a kedves olvasóiktól.

Neked ajánljuk

A bizonytalanság tudománya

  • Fekete Émi

Betlen Anna a nemváltoztatás és transzmozgalom kritikusaként minősítette a nemi egyedfejlődésről, az interszexualitásról, valamint a nemi átalakító kezelések egyes egészségügyi kérdéseiről szóló írásaimat. Bírálata szerint „nagyrészt fikciókra, tisztázatlan, átgondolatlan állításokra” alapoztam tételeimet. 

Az örök másodikok

  • Nagy István

Hiába számít Wales legsikeresebb együttesének a Manic Street Preachers, a top pozíció eddig csak egyszer, a This Is My Truth Tell Me Yoursszal jött össze nekik a brit albumlistán, és annak is már 23 éve.

Ismétlő órák

  • Bacsadi Zsófia

1921. szeptember 27-én született Jancsó Miklós, a magyar mozgóképkultúra sokat vitatott főalakja. Legfőbb ideje, hogy utánanyúljunk, amíg nem távolodik túl messzire.

Kosztümben

  • TPP

A Füst Milán-regény adaptálásával régi álmát valósítja meg a hosszú kihagyás után a filmezéshez a fesztiváldíjakkal elhalmozott, Oscar-jelölt Testről és lélekről című filmmel visszatért, ekként nagyobb s drágább tervek megvalósítására jobb eséllyel pályázó Enyedi Ildikó.

Álljunk meg egy szóra!

  • Novák Piroska

Husz Ágnes keramikusművész 1994 óta él és dolgozik Japánban. A Tomeishi-projekt, egy nemzetközi színtérre tervezett utazó kiállítás tavaly debütált Tokióban. A budapesti helyszínre érve az anyag már olyan friss és helyspecifikus darabokkal is bővült, amelyek a nyáron készültek Kecskeméten, a Nemzetközi Kerámia Stúdióban.

Szörnyeink

  • Rádai Andrea

Ritkán fordul elő, hogy epikus mű színházi adaptációja nem hagy hiány­érzetet maga után. A Káli holtak ilyen, sőt a feldolgozás bizonyos értelemben meg is haladja az alapjául szolgáló regényt, de legalábbis megoldásokat kínál a szöveg vélt vagy valós problémáira.

„Két évig pihentem”

  • Csáki Judit

Lassan negyven éve a Katona társulatának tagja. Most leg­újabb bemutatója, a Káli holtak kapcsán kérdeztük a hosszú szériákról, a pihenésről és a színház szerepéről.

„Remélem, vicces”

Humor, irónia, szokatlanság keveredik az alakjában. Kaposváron végzett, tagja volt Bodó Viktor társulatának, majd szabad­úszóként számos – főleg független – produkcióban dolgozott, amelyek közül talán A halál kilovagolt Perzsiából volt a legki­emelkedőbb. Útkeresésről, stand-upról, és az egykori SZFE-ről is beszélgettünk.

„Mintha egy démon”

  • Szentgyörgyi Rita

A római székhelyű NoGravity Company alapítója egyedülálló összművészeti előadásokat hoz létre saját fejlesztésű színházi gépek és koreográfiai technikák segítségével. A társulat a megújult Budapesti Őszi Fesztiválra, a Dante halálának 700. évfordulójára tervezett Infernóval érkezik, hogy háromdimenziós koreográfiával, repülő táncosokkal és káprázatos jelmezekkel repítsenek el minket a barokk kor illúziószínházába.