A Magyar Nemzet újra a régi: csontig nyal Orbánnak

  • narancs.hu
  • 2015. július 12.

Villámnarancs

A frissen demokratizált Magyar Nemzet nem tudja eldönteni, hogy a náci vagy a komcsi keretlegényekhez hasonlítsa-e a liberálisokat, de abban biztos, hogy Orbánt nagyon kell szeretni.

„A géppisztolyos őr most nem az állami hivatalokban ülő elnyomó ideológusok (akiknek későbbi liberális utódai ekkor még különlegesen jól felszerelt »Sztálin-óvodákba« jártak) hatalmát védi, hanem a nyugati liberális újságíró bőrébe bújva adja le sorozatát” – írja finoman szólva is tanácstalan Orbán-panegíriszében Boros János a mno.hu vasárnapi felületén.

Jövök!

Jövök!

Fotó: Facebook/Orbán

A „Svájcban végzett” szerző… tényleg, az milyen már, ha valaki odaírja a cikke alá, hogy Svájcban végzett? Na mindegy, a svájci végzettségű szerző ugyan összehord hetet-havat, de az tisztán kiderül a szövegéből, hogy Orbán Viktort a Nyugat imádja, kivált az értelmiség, csak az újságírók púposkodnak, mert azok nácik, ja nem, komcsik. Vagy a nácik előbb komcsik lettek, aztán liberálisok. Mindegy, a lényeg e bizonytalankodások dacára is ugyanaz: aki tud valamit, az nehezen mond le a megszerzett tudásáról. A Magyar Nemzet pedig egyvalamit tudott csak az elmúlt években igazán… s azt, úgy látszik, Simicska Lajos sem tudja elvenni tőlük. Bár lehet, hogy már csak vasárnaponként szabad nekik.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."