Akkorát nyaltak a kereszténydemokraták Orbánnak, hogy beletörött a nyelvük

  • narancs.hu
  • 2015. július 26.

Villámnarancs

A tegnapi „nagy beszédtől” teljesen elaléltak a kereszténydemokraták. Nem csoda, hogy összevissza beszélnek.

Alighogy lelépett a miniszterelnök a világot jelentő deszkákról, gyorsan ki is adtak egy pofás közleményt, mely szerint „Tusványoson a miniszterelnök ismételten elkötelezte magát a nemzeti érdekek mellett, amire mostanában talán még nagyobb szükségünk van, mint korábban”.

false

 

Fotó: MTI

Arra ugyan nem tértek ki, hogy a fenébe lehet a „magyarok ellensége” a magyar baloldal, s persze arra sem, hogy végeredményben önmagukon kívül kit tekintenek magyarnak. Ám azzal a kiszólásukkal, hogy „a nemzeti érdekek egyben európaiak, hiszen ezeréves történelmünk és kultúránk minden szála ehhez köt minket”, tulajdonképpen a főnököt is sikerült túllicitálni, hiszen ezek szerint Magyarország (Orbán Viktor) az egyetlen, aki Európai valódi értékeit képviseli. „A KDNP kiemelten fontosnak tartja ezzel kapcsolatban azt a tényt, hogy a magyar kormányzatnak volt kellő elszántsága megkérdezni a embereket a nemzeti konzultáció révén, hogy mit is gondolnak az illegális bevándorlókkal kapcsolatos kérdésekről” – írják. Ez már önmagában is röhejes, de a végére még azt is odabiggyesztették, hogy „Magyarország az utóbbi években bebizonyította, hogy saját erőfeszítései gazdasági és politikai értelemben is hatékonyak, így sikerült elkerülnünk, hogy a görögországihoz hasonló kiszolgáltatott helyzetben legyünk kénytelenek élni”, és arra már tényleg nem lehet mit mondani. Vérlázító? Cinikus? Tálán inkább végtelenül szomorú. Ráadásul igazuk is van. Mi ugyanis valóban nem a görögországihoz hasonló kiszolgáltatott helyzetben vagyunk kénytelenek élni. Hanem abban, amit talán a kommüniké zárómondata fejez ki a legjobban, hogy ti. nem humorfesztiválon mondja valaki: „Orbán Viktor beszéde olyan volt, mint amit egy tabukat nem kerülgető, szókimondó, hazájáért aggódó politikus mondhat.” Tehát egy fásult, magába fordult, a vezetőjének kiszolgáltatott országban vagyunk kénytelenek élni.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.