Annyian voltak a Momentum fórumán Szegeden, hogy be sem fértek a lefoglalt helyre – de a provokátorok sem maradtak otthon

  • narancs.hu
  • 2017. február 25.

Villámnarancs

„Rühellem a vidéket!”

A szegedi Grand Café kistermét, és a – helyhiány miatt vészmegoldásként elfoglalt – szomszédos kocsma kétharmadát csurig megtöltötték az érdeklődők a Momentum Mozgalom szegedi fórumán – írja a hvg.hu tudósítója.

A beszámolóból persze kiderül az is, hogy nem ment minden simán, hiszen a rendezvény helyszínén a „stratégia helyeket” elsőként elfoglalók

olimpiát éltető és a Momentumot sarazó röplapokat

kezdtek osztogatni, mintegy alátámasztásául Gémes Bálint fidelitasos aktivista felszólalásának, aki azzal jött, hogy a Momentum elnökségi tagja, Mécs János valahol azt írta, hogy „rühelli a vidéket”. Ezután még egy idős úr is hasonló tenorban fordult fórumozókhoz, de mind a ketten elutasításban részesültek már a közönségtől. Orosz Anna, a Momentum elnökségi tagja pedig elmondta, hogy az idézett írás egy paródia.

false

 

Fotó: MTI-Rosta Tibor

Bár a Momentum megjelent képviselői – az ismertebb arcok közül például az említett

Orosz Anna és Pottyondy Edina

– a tudósítás szerint ilyen szintű provokációval még nem találkoztak, a nagy érdeklődés övezte fórum rendbontás nélkül ért véget.

Mindebből úgy látszik, hogy politikai ellenfeleik jócskán tartanak tőlük, a Momentumosok meg a fagyos aluljárók után tovább edzhetik testüket, lelküket a politikai helytállás felé vezető úton. Meglehet, ebből lesz a cserebogár.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.