Az oktatási államtitkár szégyentelenül a Magyar Időkben üzeni meg, hogy rúgják ki a sztrájkoló tanárnőt

  • narancs.hu
  • 2016. március 12.

Villámnarancs

A kormány első számú hírharangját választotta Palkovics László, hogy világgá kürtölje: leszámol a polgári engedetlenkedőkkel. Semmi kétség: a páni félelem beszél belőle.

Rendes, kormánylaphoz méltó – arcpirítóan alákérdezős – interjút közöl a Magyar Idők Palkovics államtitkárral. Az oktatásért felelős politikus szónoklata nagyjából annyiban foglalható össze, hogy aki pampog, annak kizárólag politikai indítékai lehetnek, hiszen a kormányzat is reformokat, átalakítást és előrelépést óhajt igen erősen, s természetesen mindezt a tanuló ifjúság és a pedagógusok érdekeinek a legmesszebbmenő figyelembevételével. Aki pedig ezután is elégedetlen, magára vessen. A végig burkolt fenyegetéseket tartalmazó interjú végére aztán, egy nagyon magasra feladott kérdésre már Palkovics nem türtőzteti magát tovább, inkább bedurvul.

Palkovics

Palkovics

Fotó: Németh Dániel

Már a kérdés is megér egy tanulmányt:

„Mi a véleménye a kormány oktatáspolitikájával szembeni új ellenállásról, a zuglói tanárnő esetéről, aki nem kívánja értékelni a gyerekeket?”

A válasz viszont tökéletes:

„Az látszik, hogy Pukli István után kell még valaki, akit fel lehet építeni, és úgy tűnik, hogy erre a tanárnőre esett a választás. Ebben az esetben az iskolaigazgatónak és a tankerületi igazgatónak kell eljárni, és meg kell szüntetni a jogviszonyát, mert a munkaköri leírásában szerepel, hogy értékelnie kell a gyerekeket. Ha nem teszi, fegyelmi vétséget követ el.”

Közben szinte érezni, ahogy maga alá esik állása féltésében. Aztán persze még nagy álszenten azt is hozzáteszi, hogy:

„Ahogy korábban már mondtam: a gyermek nem lehet játékszer ebben az ügyben.”

Oh, a gyermek, így, m-mel, az nem lehet. Nos, erre szokták azt mondani, hogy az ilyen tényleg semmiért nem szégyelli magát.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.