Dől a pénz Orbán apjának bányájából

  • narancs.hu
  • 2019. július 18.

Villámnarancs

A miniszterelnök saját lábán álló apja kimagaslóan nagyot kaszált a családi bányával.

Ki ne emlékezne Orbán Győző fiának, Orbán Viktornak elhíresült, a nép ajkán továbbélő mondására, hogy "üzleti ügyekkel nem foglalkozom"?! Természetesen a miniszterelnök ezt csak magára értette, hiszen a családtagjai - gondoljunk csak Ráhel nevű lányára vagy Istvánra, a vejre - büszkén vállalják saját lábaikon elért üzleti sikereiket. Ebbe a körbe, az Orbán-klán "saját lábon" meggazdagodott beltagjai közé tartozik maga Győző is, Orbán Viktor apja, akinek - mint azt a Direkt36 kimutatta - a bányacégével sikerült maga mögé utasítania a konkurenciát.

De még hogyan!

A Direkt36 szerint a hazai piac hasonló profilú szereplőihez képest az Orbán Győző többségi tulajdonában álló Dolomit Kft-nek (melynek olykor állami bizniszekből is leesik ez-az) tavaly kimagaslóan magas árbevétel arányos nyereségrátát sikerült realizálni. Ez a ráta mutatja meg, hogy a céghez befolyó pénzből mennyi marad a tulajdonosoknál.

Orbán Győző és fia

Orbán Győző és fia

Fotó: MTI

A Direkt36 számításai szerint a Dolomit Kft. 2018-ban 4,6 milliárd forintos árbevétel mellett 1,9 milliárd forintos profitot termelt, ami 41,3 százalékos profitrátát jelent, ez pedig több mint a duplája a tavalyi 18,8 százalékos piaci átlagnak.

Hogy mindezt hogy sikerült elérni? Nos, alighanem a kitartó, becsületes munka és az üzleti zsenialitás meghozta gyümölcsét. Csak így tovább, Győző!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.