Durván bemutatott az ellenzék bajai frakcióvezetője az ülésen

  • narancs.hu
  • 2016. július 3.

Villámnarancs

Megint tanultunk egy szép magyar szót: széksértés.

Úgymond széksértést követett el a bajai önkormányzat ellenzéki frakcióvezetője, Hajdú Miklós, a Sikeres Bajáért nevű szervezet képviselője, amikor „félreérthetetlen kézmozdulatokkal, ujjtartással reagált” képviselőtársa felszólalására – számol be a baon.hu.
De nem ez volt a legszörnyűbb a dologban, hanem a módszer: Hajdú ugyanis „a pad alatt” mutogatott.
Az eset aztán bocsánatkéréssel végződött, ugyanakkor elég sokat megtudtunk általa egy magyar középváros képviselőtestületének szokásairól. De tanulhatunk is az esetből, kezdődjék eztán minden önkormányzati ülés úgy, hogy: kezeket a pad fölé!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.