Éhségsztrájkba kezdett a nyírbátori idegenrendészeti fogdán fogvatartott 52 külföldi többsége

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 6.

Villámnarancs

Ők nem bűnelkövetők, hanem különböző okokból kiutasított emberek- írja a Magyar Helsinki Bizottság.
"52 külföldi fogvatartott többsége ma éhségsztrájkba kezdett a nyírbátori idegenrendészeti fogdán. Ők nem bűnelkövetők, hanem különböző okokból kiutasított emberek. A külföldiek első számú kérése, hogy találkozni szeretnének jogvédőkkel és újságírókkal. Fogvatartási körülményeikre panaszkodva túlzsúfoltságról számolnak be, valamint sokuk számára nem is világos, hogy miért kerültek őrizetbe" - írja Facebookon posztjában a Magyar Helsinki Bizottság.
Mint írják, a Magyar Helsinki Bizottság számos panaszt kapott az utóbbi időben Nyírbátorból, ahol többek között magyar gyerekek külföldi szüleit tartják kitoloncolást előkészítő őrizetben. Aggódó magyar nők és gyerekek tartanak attól, hogy házastársukat, párjukat vagy apjukat hosszasan fogják őrizetben tartani, míg végül kitoloncolják őket Európából.

Security Check Required

null

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.