Halk szavú kerületi lakos rúgta fel a kiegyensúlyozott tájékoztatást

  • narancs.hu
  • 2015. december 4.

Villámnarancs

Tegnapig legfeljebb a helyi lakosság ismerhette a Tizenhetedik c. „regionális magazint”, nem utolsósorban Búz Sándornét. Ma már együtt száguldanak.

A Tizenhetedik című magazin saját bevallása szerint „a XVII. kerület teljes területét lefedi, levélszekrényekbe történő közvetlen kézbesítéssel, a kerület 87 ezer lakosa mellett lapunk eljut a kerületkörnyék agglomerációjának közel nyolcvanezres lakosságához is”.

Az „alapító-szerkesztő” Leander Tájékoztatási Tanácsadó és PR Iroda Betéti Társaság kiadványának impresszumában azonban nemcsak a tekintélyes példányszámról van szó, de a kiegyensúlyozottságról is. „Szerkesztőségünk egyforma távolságot tart a politikai pártoktól, tényszerűen számol be mind a kerületet irányító koalíció, mind az ellenzéknek a kerület életét, a lakosságot érintő tevékenységéről. (…) Ezen szerkesztési elvekkel elértük, hogy nemcsak a kerület fele, hanem teljes lakossága elfogadja, szereti, hitelesnek tartja lapunkat. Így a benne megjelenő cikkeket, hirdetéseket a legoptimálisabb hatásfokkal juttathatjuk el az olvasókhoz” – írják, ám az is kiderül, hogy nemcsak az nyomtatott, de az online médiában is ott vannak: „Internetes honlapunkon napi hírszolgáltatást nyújtunk, így nagy a látogatottságunk. Portálunk, illetve a TIZENHETEDIK ONLINE hírlevelünk hirdetési felületként, akciók azonnali beharangozására is nagyon alkalmas.”

Nos, ezt a fene nagy kiegyensúlyozottságot rúgta fel most egy helyi lakos, Búz Sándorné, aki elment a Vigyázó Sándor Művelődési Házba, Kovács Zoltán kormányszóvivő fórumára „a kormány gazdasági és migránspolitikájáról”. Nem is lett volna baj, hiszen egy fórumon – még ha Kovács Zoltán tartja is – a közönségnek is osztanak lapot, lehet kérdezni meg minden. Búz Sándorné azonban nem kérdezett, és ebből a nemkérdezésből lett a szenzáció. Ez a nemkérdezés ihlette meg a helyszíni tudósítót, aki ahelyett, hogy a lap „filozófiájának” megfelelően végezte volna a dolgát – leírja, Kovács Z. miről beszélt, a nézők mit kérdeztek stb. –, olyannyira Búz Sándorné hatása alá került, hogy a teljes cikket az ő fellépésének szentelte.

„Szólásra jelentkezett Búz Sándorné, halk szavú kerületi lakos, s mint mondta, az eddig elhangzottakhoz képest másfajta megközelítésből szeretne a témákhoz közelíteni. (…) Búz Sándorné kérte Kovács Zoltánt, engedje meg, hogy köszönete jeléül kezet fogjon vele. Kérte továbbá, hogy ezt a köszönetet tolmácsolja Orbán Viktor miniszterelnöknek. (…) A kézfogás némán megtörtént. (…) Az ünnepivé emelkedett pillanatot nagy csend követte. A szó szoros értelmében szinte vágni lehetett a csendet. A pár másodperces hallgatásból a jelenlévők többségének örömteli egyetértését lehetett kiérezni. A jelenet az elejétől a végéig nem tartott tovább két percnél. A hatás leírásához már nem kellenek további szavak…”

Ezek után kíváncsian várjuk a folytatást, a helyi ellenzék, a civil kezdeményezések, szakkörök stb. eseményeiről, pontosabban az azokon történt ünnepivé emelkedett pillanatokról, természetesen a kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.