Meghekkelték Hóman Bálint tatai emléktábláját – de még hogy!

  • narancs.hu
  • 2015. december 5.

Villámnarancs

Gyakorlatilag új emléktáblát avattak Tatán a tizennégy éve állított helyén, s erre az újra egészen mást írtak föl Hóman Bálintról. Azt, amit az eredeti emlékezők nem mertek.

Úgy tűnik, Hóman Bálint újabban országos népszerűségnek örvend.

Míg Székesfehérváron még az év végéig emlékművet akarnak állítani az egykori kultuszminiszter születésének 130. évfordulója alkalmából, addig Tatán már – halálának 2001-es 50. évfordulója óta – van is emléktáblája. Az egykor szép csendben elvégzett emlékállítás azonban e hosszú csend ellenére mégsem maradt Tatán sem visszhangtalan.

A héten arról számoltunk be, hogy az Eleven Emlékmű csoport figyelemfelhívó akciója során felállította Székesfehérváron a saját Hóman-szobrát – megelőzve ezzel a helyi erőket. És lám, a napokban Tatán is meghekkelték a Hóman-emléktáblát.

Fiatalok odamentek, és ráragasztottak az emléktáblára egy másikat: a díszes fólián az általuk relevánsnak tartott információk szerepelnek Hómanról:

„Érmedet kérem – Az érmeden vérem

Dr. Hóman-Stróman Bálint

1885–1951

A magyar antiszemitizmus apostola

Nyilas parlamenti képviselő

emlékére

Az általa és tettestársai által halálba küldött magyar zsidóság érmeinek kiváló gyűjtője”

false

 

Fotó: http://lampaernyo.tumblr.com/

Mármost a legfontosabb kérdés mindebből következően az, hogy a Magyarországon szerfelett gyanús gyorsasággal Hóman-emlékművek szorgalmazói nem épp ugyanezt a szöveget írnák ki márványtábláikra a szívük szerint. Nos, nem tennénk tűzbe a kezünket senkiért.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.