Kedves nyugdíjasok, vége az amerikázásnak: fizetni fogtok, mint a katonatiszt!

  • narancs.hu
  • 2016. január 22.

Villámnarancs

Mióta Tarlós István úgy döntött, hogy saját terepén nyomja le Lázár Jánost, csodáknak lehetünk tanúi a Budapestinfón. Persze azt is tudhatja mindenki, hogy végződnek a erőlködések.

Tarlós István utóbbi napokban eszközölt felszólamlásaiban volt minden, csak olyasmi nem, ami a leghalványabban is utalt volna valamiféle gyerekszobára. Fővárosunk első embere oly kedvvel bunkóparasztozik, notórius hazudozózik, mint bármely tisztességben megőszült kocsmatöltelék. Nincs is ezzel semmi baj, hisz nem vagyunk egyformák. Nekünk például az tetszett legjobban, amit ma mondott a dugódíjról, nos, azt kétségkívül egy csúnya beszédéért sarokba állított napközis is megirigyelhette volna. A következő Budapestinfón nyilván azt is hozzáteszi majd, hogy pisi, kaki, pisi, kaki, aztán elpirulva kiszalad a teremből. Csak még előtte bemos egyet a nyugdíjasoknak.

false

 

Viszont komoly hibát követünk el, ha ez az „oldott” hangnem elvonja a figyelmünket Tarlós István mai legfontosabb üzenetéről: hamarosan véget ér a 65 év felettiek l’art pour l’art üdülési célú utazgatása a főváros tömegközlekedési eszközein. Azt különben is a rettenetes Horn Gyula vezette be. Igaz, a nyugdíjasturizmus e vadhajtásának kivezetéséhez kormányzati döntés kell, de lenne egy fogadásunk a tárgyban. Úgyhogy mától nyugodtan álmodhatnak a hatvanöt felettiek az őket csapatokban üldöző ellenőrökkel. „Hisz a kenyeret, a tejet, a parizert sem kapjuk ingyen” – tette hozzá az ugyancsak 65 feletti városvezető. Eztán biztos ő lyukaszt, amikor a Városházáról baktat haza tömött cekkerekkel a fonódón.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.