Kormánypropagandát tol az ATV műsorvezetője: Kárász szerint a magyar oktatás „csak jól működik”

  • narancs. hu
  • 2018. március 1.

Villámnarancs

Pedig az MTA múlt héten jelezte, hogy milyen rossz a helyzet.

Látványos és szórakoztató interjút adott Dúró Dóra az ATV-nek, a produkció azonban mégsem ő miatta, hanem a műsorvezető, Kárász Róbert miatt volt emlékezetes elsősorban.

A 444.hu kiszúrt pár elképesztő mondatot az interjúból. Kárász előbb megdicsérte Balog Zoltán minisztert, majd felvetette, hogy be kéne vezetni az óvodákban is a mindennapos testnevelést, mire Dúró megjegyezte: talán ehhez nem adottak a feltételek. Mire Kárász így villantott: "jó, hát azért óvodába nem kell építeni tornatermet, olyan picik azok a gyerekek, hogy ott a csoportokban is tudnak táncolni. Táncolni..., hah, tornázni!"

Hú, micsoda sziporka!

De a legjobb most jön Kárász felkészültségét illetően! Miután megdicsérte Balogot, elkezdte dicsérni a magyar oktatási rendszert, például amiatt, hogy milyen sok start up vállalkozás indul itthon, amiből azt a következtetést vonta le, hogy „csak azt látjuk, hogy az oktatás azért mégis csak jól működik.”

Segítünk Kárásznak, hogy este legyen mit olvasnia: ez a cikk, vagy ez az interjú, vagy ez a tudományos kutatás pont azt mutatja, hogy nem, a magyar oktatás rémes állapotban van, az MTA múlt heti felmérése is épp ellenkező eredményre jutott, mint az ATV műsorvezetője.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.