Orbán már seftelne a halálbüntetéssel

  • 2015. május 27.

Villámnarancs

Fékezhetetlen agyvelejű miniszterelnökünknek tegnap sikerült megint egy egészen elképesztő hülyességgel előállania a parlamentben.

A Fidesz honlapjának tudósítása szerint egy azonnali kérdésre adott válaszában egyebek mellett ezt mondta: „A dolog ma úgy fest, arra akar bennünket kényszeríteni Brüsszel, hogy a tényleges életfogytiglani büntetést emeljük ki a magyar jogrendszerből. Ha Brüsszel erre rá tud bennünket szorítani, akkor többszörös visszaeső, valószínűleg gyilkosságban vétkes embereket vissza kell engednünk a társadalomba, ez egy új helyzet.”

Most ne menjünk abba bele, hogy Orbán e kijelentésével mintha azt sugallná, hogy a brüsszeli döntés után egyből szabadlábra kellene helyezni a „többszörös visszaeső, valószínűleg gyilkosságban vétkes embereket”, mintha az a 25-30 év, amit a „nem teljes” életfogytosok a sitten töltenek, meg sem kottyanna nekik... Főleg azért hagyjuk most ezt, mert a miniszterelnök ennél sokkal durvábbat is mondott. Azt javasolta: „Ne védekezzünk, hanem lépjünk előre. Ha Brüsszel el akarja venni a tényleges életfogytiglani börtönbüntetést, akkor mi válaszolhassuk azt: rendben van, de akkor hadd nyissuk meg a halálbüntetésről szóló vitát!”

Tényleg, micsoda lovagias ajánlat! Olyan lovagias, hogy azt sem értjük: ez most fenyegetés, hőzöngés vagy mi a fene. Mi az már, hogy a teljes életfogyt eltörléséért cserébe hadd dumáljunk már egy kicsit a akasztásról! Van ennek így értelme? Mármint azonkívül, hogy a miniszterelnöknek (Habonynak, Finkelsteinnek stb.) újabban az lett a rögeszméje, hogy ettől az ún. vitától szökik majd ismét az egekbe az ő meg a Fidesz népszerűsége. E hülyeségeket hallva lehet taktikát, cinizmust, gumicsontot emlegetni, ám egyre inkább úgy tűnik, hogy a legijesztőbb forgatókönyv a legvalószínűbb: Orbánnak tényleg szent meggyőződése, hogy ezzel a halálbüntetéses hisztivel maga mögé állíthatja az egész országot.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.