Orbán szerint az Európai Unió csinálta a jobb üzletet velünk, mint mi ővelük

  • narancs.
  • 2020. július 31.

Villámnarancs

Most nyilván odavannak a gyönyörtől…

A ma reggeli miniszterelnöki kinyilatkoztatásból egyebek mellett kiderült, hogy Magyarországon minden van, amire szükség van egy járványveszély alatt. „A magyar egészségügyi rendszerről kiderült, hogy Európában szinte a legjobban teljesített – mondta Orbán Viktor, hozzátéve, hogy immár az hazai egészségügyi ipar is felzárkózott, „most már a lélegeztető gépeket, maszkokat az országban gyártják le”.

Mielőtt azonban kicsattannánk az egészségtől, Orbán arra is figyelmeztet,

hogy nem igaz, hogy az Európai Uniótól pénzt kapnánk. „Mi negyvenévnyi kommunizmus után megengedtük a nyugatiaknak, hogy idehozzák védővámok nélkül az áruikat, megengedjük, hogy beruházzanak, hogy versenyre kényszerítsenek bennünket, holott mi körhátrányból indulunk. Ezért cserébe elvárjuk, hogy az itt keletkező profit egy méltányos részét juttassák ide vissza” – mondta, úgyhogy teljesen érthetetlen, hogy Brüsszelben nem borulnak le előttünk e nagyvonalúság láttán.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.