Simicska-kommandó ütött rajta az amerikai nagykövetségen

  • narancs.hu
  • 2014. november 10.

Villámnarancs

Vida Ildikó nem egyedül érkezett.

Csak hogy tudjuk, milyen országban élünk.

Az egyik legfontosabb állami szervezet, a korrupció elleni harc tömegfegyvere, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke 2011 óta a legismertebb magyar oligarcha hétpróbás embere: Vida Ildikó ugyanis eredményes éveket töltött Simicska cégbirodalmában, de amikor a főnök APEH-elnök volt, akkor ő volt a közvetlen helyettese is.

Vida Ildikó múlt szerdán beismerte, hogy kitiltották az Egyesült Államokból. A vallomást Simicska Lajos lapjában tette.

false

 

Fotó: Németh Dániel

A botrány kirobbanása óta kínosan kerüli a nyilvánosságot, a Magyar Nemzeten kívül senki másnak nem volt hajlandó nyilatkozni, még a nemzetbiztonsági bizottság ülésére sem ment el. Ellenben hétfő délelőtt a hóna alá csapott egy tévét és egy ügyvédet, és bevonult az amerikai nagykövetségre „iratbetekintésre”. Az erről készült pszichedelikus videót itt láthatják.

Az akció értelmetlenségét és álságosságát már többen elemezték, most nem is erre szeretnénk felhívni a figyelmet, hanem arra a mellékes körülményre, hogy a NAV elnökét kísérő két úriember, a Hír Tv riportere és Futó Barnabás, a Közgép ügyvédje miben hasonlít egymásra – és Vida Ildikóra, a független magyar adóhatóság elnökére.

Igen, mindhárman Simicska Lajos különítményének tagjai.

A témában lásd még:

Vida Ildikó nagyon ügyes – Kremlinológiai megfigyelések 2.

Hová áll a Pravda? – Kremlinológiai megfigyelések 3.

 

(Képünk illusztráció. Sárváron készült szeptemberben; bal szélen Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet igazgató-főszerkesztője. Balról a második Csermely Péter, a Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese, a nevezetes Vida Ildikó-interjú szerzője. Jobb szélen S. Lajos magyar állampolgár.)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.