Szijjártó Moszkvában járt a jó drága gázért, itthon pedig azt hazudják, hogy rezsit csökkentenek

  • narancs.hu
  • 2018. május 26.

Villámnarancs

Az LMP szerint az orosz Gazprom Putyin trójai falova Magyarországra.

Pénteken Oroszországban járt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, ahol sikerült megállapodni a Gazprommal a Magyarországra irányuló gázszállítások jövő évi mennyiségéről és áráról, illetve megkezdődtek az egyeztetések a 2020-as szállításokról is.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b) és a Gazprom orosz állami gázipari monopólium vezérigazgatója, Alekszej Miller

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b) és a Gazprom orosz állami gázipari monopólium vezérigazgatója, Alekszej Miller

Fotó: MTI

Az LMP szombati közleményében bejelentette, hogy közérdekű adatigénylésben kérik ki a megállapodás részleteit, így különösen a gázszállítások jövő évi mennyiségét és az árat. Azt írják: Orbán Viktor korábban még az egyik legnagyobb politikai teljesítményének nevezte a rezsicsökkentést, miközben a csökkenő világpiaci ár ellenére továbbra is a drága orosz gázzal fűtenek a magyar emberek.

Ha tényleg kiderülne (de nem fog), mennyiért kapjuk a gázt, az rém kellemetlen lehet a Fidesznek, hiszen úgy az eddigieknél is nyilvánvalóbb lenne, hogy mára a rezsicsökkentés nem több, mint egy gigantikus átverés.

A rezsicsökkentéssel átverték a lakosságot

Aprópénzt osztottak, több járt volna. A Fidesz–KDNP a rezsicsökkentések elmaradása nyomán felgyülemlett tartalékkassza jelentős részét egy adózási trükk révén áttöltötte az állami költségvetésbe – írja a Népszava. A lap szerint a 2013–14-es rezsicsökkentések után a nemzetközi olaj- és gázárak felükre-harmadukra estek, de ezt a kormány nem követte le további ármérsékléssel.

Figyelmébe ajánljuk

Mészáros és Szíjj autópályakezelője: az autósokon múlik, ne legyen dugó a felújítások alatt

A NER-es céget kérdeztük, miért változtatták akadálypályává az M3-ast, ahol egyszerre hat-nyolc szakaszon végeznek sávkorlátozásokkal járó felújítást, amivel gyakran 5 kilométeres dugókat okoznak több mint egy éve. Mészáros Lőrinc és Szíjj László konzorciuma szerint az autósokon múlik, hogy ne torlódjanak fel. A felújítások jövőre is folytatódnak, a dugók még egy évig biztos kitartanak.