Vona Gábor tíz évig gondolkodott élete fő művén – Megérte!

  • narancs.hu
  • 2015. augusztus 1.

Villámnarancs

A Jobbik elnöke a bulvársajtónak magyarázta el, lassan, hogy mindenki megértse, mit varrtak a bicepszére: testfestményt.

„Két görög mitológiai hős, Thészeusz és a bikafejű Minotaurusz küzd egymással, felette a küzdelem helyszíne, a krétai labirintus. Minotaurusz labirintusa, ami az ember belső világát, lelkét is jelképezi. Ennek mé­lyére kell hatolnunk – akárcsak Thészeusznak –, hogy saját negatív oldalunkkal, azaz a bikafejű szörnnyel – is megütközzünk. Nem hirtelen felindulásból született a testfestmény, hanem tízévnyi tervezgetés és bizonytalankodás van mögötte” – mondta a Borsnak Vona Gábor, egyúttal jelezve, hogy ebben a tekintetben is kiemelkedik párttársai közül, akik holmi árpádsávokat, nagymagyarországokat, székelykapukat vagy éppen náci jelmondatot tetováltatnak maguknak.

false

 

Mert igazából mit is üzen nekünk ezzel Vona Gábor? Hát azt, hogy jó ízlésű és megfontolt férfi, aki többre hivatott annál, hogy egy náci pártot vezessen.

Mélyen egyetértünk! Vona vezethetne például egy tisztességes tetoválószalont, ahol minden kuncsaftnak elmondhatná, amit a Borsnak is: „A buliból, brahiból történő tetoválást butaságnak tartom. Ez komoly, életre szóló dolog, nem játék.”

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.