A figyelők ráadásul egy gyenge, ám a műfajban kötelező rémisztgetős nyitójelenet után egészen sokáig döcög tisztességes ritmusban: megismerhetjük Minát, az állatkereskedés eladóját, akinek csak egy papagájt kellene elfuvaroznia, ám a melóból végül egy életét, sőt az egész univerzumot megváltoztató kalamajka keveredik. Autója lerobban egy erdőben, amelyet lehetetlen elhagyni. A fák mélyén egy bunker áll, ahol további bajtársakkal találkozik. Őt és minket is ők vezetnek be a szabályokba: az erdőt különös entitások uralják, akiket csak figyelőknek neveznek. Egy tükrös ablakon keresztül vizslatják őket, tilos nekik hátat fordítani, és estére mindig, minden körülmények között vissza kell térniük a bunkerba. Ahogy az lenni szokott, a múlt árnyai is előmerészkednek, Mináéknak pedig nem marad más választásuk, mint megszökni.
Hasonló, egyetlen ötletre felhúzott B horrorok heti szinten jönnek-mennek a különböző streaming oldalak toplistáin – A figyelőket egyedül Ishana Shyamalan neve emeli ki a szürke tömegből: ő a Hatodik érzék rendezőjének, M. Night Shyamalannek a lánya. Hogy az alma nem esett messze a fájától, azt a film végi azon fordulat is jelzi, amely egyszerre igyekszik felkavarni nézőit és megnyitni az utat az univerzumépítés előtt. Mindez azonban nem változtatja meg az azt megelőző másfél órát.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!