Visszhang: film

A figyelők

  • SzSz
  • 2024. július 3.

Visszhang

Az élet egy szürke erdő, amelyben mind egyformán bolyongunk – a film alapgondolata nem túl eredeti, ám láttunk már hasonló, bárdolatlan felvetésből egészen pofás horrort is kikerekedni.

A figyelők ráadásul egy gyenge, ám a műfajban kötelező rémisztgetős nyitójelenet után egészen sokáig döcög tisztességes ritmusban: megismerhetjük Minát, az állatkereskedés eladóját, akinek csak egy papagájt kellene elfuvaroznia, ám a melóból végül egy életét, sőt az egész univerzumot megváltoztató kalamajka keveredik. Autója lerobban egy erdőben, amelyet lehetetlen elhagyni. A fák mélyén egy bunker áll, ahol további bajtársakkal találkozik. Őt és minket is ők vezetnek be a szabályokba: az erdőt különös entitások uralják, akiket csak figyelőknek neveznek. Egy tükrös ablakon keresztül vizslatják őket, tilos nekik hátat fordítani, és estére mindig, minden körülmények között vissza kell térniük a bunkerba. Ahogy az lenni szokott, a múlt árnyai is előmerészkednek, Mináéknak pedig nem marad más választásuk, mint megszökni.

Hasonló, egyetlen ötletre felhúzott B horrorok heti szinten jönnek-mennek a különböző streaming oldalak toplistáin – A figyelőket egyedül Ishana Shyamalan neve emeli ki a szürke tömegből: ő a Hatodik érzék rendezőjének, M. Night Shyamalannek a lánya. Hogy az alma nem esett messze a fájától, azt a film végi azon fordulat is jelzi, amely egyszerre igyekszik felkavarni nézőit és megnyitni az utat az univerzumépítés előtt. Mindez azonban nem változtatja meg az azt megelőző másfél órát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."