A figyelők ráadásul egy gyenge, ám a műfajban kötelező rémisztgetős nyitójelenet után egészen sokáig döcög tisztességes ritmusban: megismerhetjük Minát, az állatkereskedés eladóját, akinek csak egy papagájt kellene elfuvaroznia, ám a melóból végül egy életét, sőt az egész univerzumot megváltoztató kalamajka keveredik. Autója lerobban egy erdőben, amelyet lehetetlen elhagyni. A fák mélyén egy bunker áll, ahol további bajtársakkal találkozik. Őt és minket is ők vezetnek be a szabályokba: az erdőt különös entitások uralják, akiket csak figyelőknek neveznek. Egy tükrös ablakon keresztül vizslatják őket, tilos nekik hátat fordítani, és estére mindig, minden körülmények között vissza kell térniük a bunkerba. Ahogy az lenni szokott, a múlt árnyai is előmerészkednek, Mináéknak pedig nem marad más választásuk, mint megszökni.
Hasonló, egyetlen ötletre felhúzott B horrorok heti szinten jönnek-mennek a különböző streaming oldalak toplistáin – A figyelőket egyedül Ishana Shyamalan neve emeli ki a szürke tömegből: ő a Hatodik érzék rendezőjének, M. Night Shyamalannek a lánya. Hogy az alma nem esett messze a fájától, azt a film végi azon fordulat is jelzi, amely egyszerre igyekszik felkavarni nézőit és megnyitni az utat az univerzumépítés előtt. Mindez azonban nem változtatja meg az azt megelőző másfél órát.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!