Visszhang: lemez

Peggy Gou: I hear you

  • - minek -
  • 2024. július 3.

Visszhang

Szórakoztatóan eklektikus szettjei teszik igazán érthetővé azt a „furadiszkó” vonalat.

A dél-koreai születésű, de már rég­óta Európában élő DJ, elektronikus tánczenei producer és kiadóvezető szinte észrevétlenül vált szupersztárrá a klubvilágban és némileg még azon túl is. Szórakoztatóan eklektikus szettjei teszik igazán érthetővé azt a „furadiszkó” vonalat, amely pár számos megjelenései révén híresült el; nyilvánvaló a kapcsolódás a nyolcvanas, majd egyre inkább a kilencvenes évek tánczenéi iránt, de az elektro, a (proto-)house, a szintipop és a diszkó világából építkező számai koreai vagy koreai-angol szövegei miatt is izgalmasak voltak. A tavalyi nyár slágerének számító (It Goes Like) Nanana viszont jelezte a feltűnő irányváltást, amelyet Gou a járvány idején rommá hallgatott kilencvenes évekbeli eurodiszkó hatásának tulajdonított, miközben iróniával vegyítve prezentálta a korszak gátlástalan zenei hedonizmusát. Most meg­jelent első albuma színes, néhol merésznek tűnő, habár kissé egyenetlen színvonalú utazás a parti­univerzum mélyére – ahol azért nem csak direkt, fülbemászó klubslágerekkel próbálkozik. Ott van mindjárt a 2021-es I Go vagy az újabb keletű Lobster Telephone, és akadnak lassabban lüktető darabok is, mint a Villano Antilliano transz rapperrel rögzített All That című szám. A másik véglet a Seoulsi Peggygou című, koreai citerával feljátszott drum and bass, illetve az 1+1=11 című lo-fi trance darab, amelyek a maguk keresetlen egyszerűségével új szintre emelik a kedvvel űzött zenebohóckodás fogalmát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."