Visszhang: film

Atlas

Visszhang

A világ (Los Angeles) immár egy – iskolai projektet idézően kidolgozott – szörnyű hely.

Semmi sem olyan, amilyennek ismerjük, a technika új határokat döntöget, AI terroristák fenyegetik a túlélést, az egyetlen, ami változatlan az az, hogy a férfiak még mindig hülyének nézik a nőket. Jennifer Lopez sci-fijének tanulsága remekül elvegyül a film többi kliséje közt.

Harlan Shepherd egy csúcsrobot, akit alkotója ugyanolyan (ha nem nagyobb) gonddal programozott emberi viselkedésre, mint a saját lányát, Atlast, aki az öntudatra ébredő házirobot „testvéreként” az egyetlen, aki meg tudja találni az elbitangolt gépet. A túlkvalifikált bádogember ugyanis emberek millióit mészárolta le, és most a világűrben bujkál ördögi tervét fényesítgetve. Szerencsére Atlas betegesen elvakult és profi, és értelemszerűen ő az egyetlen, aki megmentheti az emberiséget a teljes pusztulástól. Óriási kihívással néz azonban szembe, hiszen a multiintelligens, világuralomra törő kegyetlen droidokkal szemben csupán egyetlen hatékony fegyver létezik – a mágnes… A győzelemhez a nőnek újra kell gondolnia fixa ideáit a mesterséges intelligenciával kapcsolatban.

A robotokat megszégyenítően tévedhetetlen és céltudatos Lopez figurája majdnem olyan alaposan kidolgozott, mint a feszülő uniformisban stratégiailag megmutatkozó tompora, úgyhogy a szórakozás úgyszólván garantált. A mű a rápazarolt két órával még így is megszegi Asimov első törvényét, jócskán ártva az embereknek egy olyan filmmel, amit még egy AI-tól is kevesellnénk.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.