Visszhang: film

A könyvelő 2.

  • - ts -
  • 2025. július 16.

Visszhang

Biztosan igaza van annak, aki Ben Affleck karrierjének aktuális állásával igyekszik magyarázni, hogy miért volt szükséges egy kilenc évvel ezelőtt közepesen sikeres, ám helyenként tagadhatatlanul leleményes, és teljes egészében pofozkodós-lövöldözős filmet folytatni.

Valójában ez nem nagyon számít. Affleck a mi fiunk, egy igazi Geza, tehát szeretjük. S hát A könyvelőt anno megalapozó és a befogadóját könnyed általánosításokra csábító lelemény, amely szerint minden szuperhős autista, nos, legalábbis vitákra adhat okot, például a polkorrektség tekintetében, hiszen durva szte­reo­típiákkal dolgozik. Arról volt szó, hogy szegény kisfiú nehezen boldogul az életben, speciális oktatásra lenne szüksége, de csökött apja inkább önkezű katonai kiképzésnek veti alá… A kis matekzseniből így prepotens ölőgép is lesz, hurrá.

Az alkotói merészség azonban ennél is messzebb ment, ilyet kevesen mertek megcsinálni, mert féltek, hogy összedől minden kulissza, az eredeti film végére kiderült ugyanis, hogy a főellenség, Gezánk hőn szeretett testvére (lásd még: Luke, én vagyok az apád). De sajna ezen már kilenc éve túl vagyunk. Így most nincs semmi, megin’ agyonvernek+lelőnek mindenkit. Pardon, annyi azért van, s ez nem kevés, hogy a jó testvér, Jon Bernthal egy Waylon Jennings-es mörcspolóban zúzza végig a filmet, s a kocsmajelenetben egy honkytonk banda előbb az Are You Sure Hank Done It This Wayt játssza tőle (a Hank az itt Williams, ugye), aztán meg Steve Earle-től a Copperhead Roadot – nem túl jól, de akkor is… Még Geza is táncra perdül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.