Visszhang: lemez

Iain Ballamy – Szabó Dániel Quartet: No Blues on the Danube

Visszhang

A Budapest Jazz Clubban a péntek már régóta Pallai Péterék nonprofit Harmónia Műhelyének napja.

Erre alapozva folytatnak a londoni 606 jazzklubbal cserekereskedelmet 2009 óta. A BJC-beli hangfelvétel az Amerikában is nevet szerzett Szabó Dániel és a híres brit szaxofonos, Iain Ballamy kvartettjének produkcióját adja vissza. Az első közös zenélés Londonban korábban annyira jól sikerült, hogy akkor határozták el a felvételt a budapesti „revánson”. A bőgős Misha Mullov-Abbado (történetesen a néhai neves olasz karmester fia) most is el tudott jönni, de ezúttal a tévedhetetlen Juhász Márton ült a dobokhoz. Ballamy és Szabó felfogása nem áll távol egymástól, ám általában eltérő zenei profilt mutatnak. Itt viszont pompásan hangolták össze kifejezőeszközeiket és mondandójukat, a romantikus szaxofon és a határozottságot mutató zongora tényleg összekapaszkodtak.

A megörökített klubkoncert szerencsésen válogatott műsora jelentős részben hozzájárult a sikerhez: Ballamy témáit Szabó könnyen magáévá tette, a szólista impróihoz pontosan olyan mértékben tett oda kontrasztos kíséretet, hogy az nem lett tolakodó. A furfang dominál Szabó témáiban ritmikai és egyéb szempontokból. Az A Song from There címűben, amelyben egyértelmű a magyar népdalok hatása, Ballamy igen erőteljesen markol a hallgató szívébe. Így lesz mégis a Duna mellékfolyója a blues. A merész játékosság, a kölcsönös tisztelet és a spontán interakció öröme a kvartett egészének átütő tulajdonsága.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.