Erre alapozva folytatnak a londoni 606 jazzklubbal cserekereskedelmet 2009 óta. A BJC-beli hangfelvétel az Amerikában is nevet szerzett Szabó Dániel és a híres brit szaxofonos, Iain Ballamy kvartettjének produkcióját adja vissza. Az első közös zenélés Londonban korábban annyira jól sikerült, hogy akkor határozták el a felvételt a budapesti „revánson”. A bőgős Misha Mullov-Abbado (történetesen a néhai neves olasz karmester fia) most is el tudott jönni, de ezúttal a tévedhetetlen Juhász Márton ült a dobokhoz. Ballamy és Szabó felfogása nem áll távol egymástól, ám általában eltérő zenei profilt mutatnak. Itt viszont pompásan hangolták össze kifejezőeszközeiket és mondandójukat, a romantikus szaxofon és a határozottságot mutató zongora tényleg összekapaszkodtak.
A megörökített klubkoncert szerencsésen válogatott műsora jelentős részben hozzájárult a sikerhez: Ballamy témáit Szabó könnyen magáévá tette, a szólista impróihoz pontosan olyan mértékben tett oda kontrasztos kíséretet, hogy az nem lett tolakodó. A furfang dominál Szabó témáiban ritmikai és egyéb szempontokból. Az A Song from There címűben, amelyben egyértelmű a magyar népdalok hatása, Ballamy igen erőteljesen markol a hallgató szívébe. Így lesz mégis a Duna mellékfolyója a blues. A merész játékosság, a kölcsönös tisztelet és a spontán interakció öröme a kvartett egészének átütő tulajdonsága.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!