Visszhang: film

Gyűlölök és szeretek

  • SzSz
  • 2022. január 26.

Visszhang

Utálat és szerelem között keskeny a mezsgye.

E kopottas mondás a szokásos magyarázattal (mindkettő felforgatja a gyomrod, megkavarja az alvási és étkezési szoká­sai­dat és hevesebb szívverésre késztet) még a film elején elhangzik, csak hogy biztosan a megfelelő szemüveggel nézzük az eseményeket. Egy közhely azonban ma már kevés az üdvösséghez, így Peter Hutchings filmje bedob egy másikat is: soha ne ítéld meg a könyvet a borítójáról! Ez is ugyanolyan, a teljes mozit magyarázó okosság, mint az előbbi, viszont a kifejtése jóval finomabb: Lucy egy komoly irodalommal foglalkozó kiadó asszisztense, míg Joshua cége sportolók életrajzaival és szexi, tartalmatlan könyvekkel foglalkozik. Miután a vállalatok egyesülnek, a két pofátlanul vonzó fiatal egy irodába kényszerül. Annyira utálják egymást, hogy már az első pillanattól nyilvánvaló, hogy egymásba szeretnek, a film pedig végigmegy a romkomok összes előírásán és szabályán: van egy vicceskedő, jó tanácsokkal szolgáló mellékszereplő, munkahelyi kihívás, a játékidő háromnegyedénél pedig érkezik a szokásos, a viszonyokat még egyszer, utoljára összekuszáló bonyodalom is. Egyedüli meglepetést Joshua alakjának fokozatos árnyalása okoz, ő lenne az a bizonyos könyv, amelynek nemcsak a borítója kívánatos.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.