Visszhang: film

Gyűlölök és szeretek

  • SzSz
  • 2022. január 26.

Visszhang

Utálat és szerelem között keskeny a mezsgye.

E kopottas mondás a szokásos magyarázattal (mindkettő felforgatja a gyomrod, megkavarja az alvási és étkezési szoká­sai­dat és hevesebb szívverésre késztet) még a film elején elhangzik, csak hogy biztosan a megfelelő szemüveggel nézzük az eseményeket. Egy közhely azonban ma már kevés az üdvösséghez, így Peter Hutchings filmje bedob egy másikat is: soha ne ítéld meg a könyvet a borítójáról! Ez is ugyanolyan, a teljes mozit magyarázó okosság, mint az előbbi, viszont a kifejtése jóval finomabb: Lucy egy komoly irodalommal foglalkozó kiadó asszisztense, míg Joshua cége sportolók életrajzaival és szexi, tartalmatlan könyvekkel foglalkozik. Miután a vállalatok egyesülnek, a két pofátlanul vonzó fiatal egy irodába kényszerül. Annyira utálják egymást, hogy már az első pillanattól nyilvánvaló, hogy egymásba szeretnek, a film pedig végigmegy a romkomok összes előírásán és szabályán: van egy vicceskedő, jó tanácsokkal szolgáló mellékszereplő, munkahelyi kihívás, a játékidő háromnegyedénél pedig érkezik a szokásos, a viszonyokat még egyszer, utoljára összekuszáló bonyodalom is. Egyedüli meglepetést Joshua alakjának fokozatos árnyalása okoz, ő lenne az a bizonyos könyv, amelynek nemcsak a borítója kívánatos.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."