Visszhang: film

Ördög a részletekben

  • SzSz
  • 2021. május 19.

Visszhang

Egyikük a vérbe fagyott holttestekbe belefáradt, piszkos múltú, régivágású nyomozó; a másik feltörekvő karrierista, aki legalább olyan jól mutat a címlapokon, mint a sárga rendőrségi szalagokkal elkerített tetthelyeken az állát vakargatva.

Nincs az a csavaros gondolkodású sorozatgyilkos, aki meg tudná akadályozni, hogy ezek ketten a különbözőségük ellenére is örök bajtársakká váljanak – pedig Jared Leto még annál is tenyérbe mászóbb, mint amit megszokhattunk tőle; épp csak lemosta alig használt Joker-sminkjét, Jézus-frizuráját ápolatlan melósra kócolták, és már foroghatott is a kamera. A film magasról tesz a sztorira és a fordulatokra: nincsenek körömrágóan izgalmas üldözések vagy a nézőnek is feladatot adó rejtélyek. Csak két zsaru és az ő lelkiismeretük.

A nagy öreget Denzel Washington alakítja, aki épp karrierje azon szakaszában jár, amikor kizárólag a világra életunt grimasszal tekintő, passzív-agresszív figurákat hajlandó játszani. Itt is a múlt árnyai kísértik; felesége lelépett, gyerekei nem beszélnek vele, egykori munkatársai is legszívesebben leköpnék – mintha rá öntötték volna a szerepet. Önkéntes száműzetéséből egy gyilkossági ügy miatt kell visszatérnie a nagyvárosba. A zöldfülű Rami Malek, aki épp azon igyekszik, hogy maga mögött hagyja eddigi furafiú-szerepeit: idilli család, felfelé ívelő karrier, mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.

A papírvékony történetet egyedül a színészi játék, és a hangulatosan fényképezett Los Angeles-i éjszaka menti meg attól, hogy már az első félórában unalomba fulladjon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.