Visszhang: film

Ördög a részletekben

  • SzSz
  • 2021. május 19.

Visszhang

Egyikük a vérbe fagyott holttestekbe belefáradt, piszkos múltú, régivágású nyomozó; a másik feltörekvő karrierista, aki legalább olyan jól mutat a címlapokon, mint a sárga rendőrségi szalagokkal elkerített tetthelyeken az állát vakargatva.

Nincs az a csavaros gondolkodású sorozatgyilkos, aki meg tudná akadályozni, hogy ezek ketten a különbözőségük ellenére is örök bajtársakká váljanak – pedig Jared Leto még annál is tenyérbe mászóbb, mint amit megszokhattunk tőle; épp csak lemosta alig használt Joker-sminkjét, Jézus-frizuráját ápolatlan melósra kócolták, és már foroghatott is a kamera. A film magasról tesz a sztorira és a fordulatokra: nincsenek körömrágóan izgalmas üldözések vagy a nézőnek is feladatot adó rejtélyek. Csak két zsaru és az ő lelkiismeretük.

A nagy öreget Denzel Washington alakítja, aki épp karrierje azon szakaszában jár, amikor kizárólag a világra életunt grimasszal tekintő, passzív-agresszív figurákat hajlandó játszani. Itt is a múlt árnyai kísértik; felesége lelépett, gyerekei nem beszélnek vele, egykori munkatársai is legszívesebben leköpnék – mintha rá öntötték volna a szerepet. Önkéntes száműzetéséből egy gyilkossági ügy miatt kell visszatérnie a nagyvárosba. A zöldfülű Rami Malek, aki épp azon igyekszik, hogy maga mögött hagyja eddigi furafiú-szerepeit: idilli család, felfelé ívelő karrier, mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.

A papírvékony történetet egyedül a színészi játék, és a hangulatosan fényképezett Los Angeles-i éjszaka menti meg attól, hogy már az első félórában unalomba fulladjon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.