Visszhang: fesztivál

Friss Hús

Visszhang

E fesztiválon új rövidfilmeket lehet látni moziban, kilencedik éve.

Az idén 31 magyar és 27 külföldi film versenyez, például Sipos Bence Valahogy így című sokszereplős, sokjelenetes, mozai­kosan építkező munkája, amelyben a béna kocsmai lánykérés, a szexshopban összefutó ismerősök és az állásinterjún slicclehúzás közben kómába eső férfi jelenete után a pizzakihordó Hajdu Szabolcs elrabolja a show-t és a teljes filmet, de még így is összejön, hogy az utolsó jelenetre egy kihűlt pizza nemcsak a házasság, de az élet végzetesen abszurd banalitását is érzékeltesse egy pillanatra. K. Kovács Ákos Brankája viszont a nagyon is konkrét borzalmat mutatja meg, amikor a címszereplő belekeveredik egy szarajevói kórház gyereklopásra alapozott emberkereskedelmi ügyeibe: a film ezzel talán túl sokat markol, de a velejéig romlott, önmagát rutinosan felmentő orvos és a lelkiismeretes, de eszköztelen nővér konfrontációja hatásosan sikerül. A Pannónia dicséretében gimis diákok várják a miniszternök érkezését, csak sajnos a Nagy-Magyarország-tortáról levágták Erdélyt, hogy beférjen a hűtőbe. De mire eljutunk a csattanóig, a feszültség elillan.

Andella Mirtillnek két szereplő és egy szokatlan helyzet kibontása is elég ahhoz, hogy sűrű atmoszférát teremtsen: a Mint egy haikuban egy fiatal női dokufilmes fejét csavarja el a Japánból hazaköltözött titokzatos sushi séfnő. A szituáció nem igazán vezet sehova, de sebaj, a film jó érzékkel sajátítja ki a főzőműsorok túlesztétizált vizuális világát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."