A címet Parti Nagy Lajosnak a félelemben és szégyenben vergődő társadalomról szóló verse, A kérdőjel háta ihlette. Soós eddig is érzékenyen fordult a világ történései felé, hogy valamiféle részvétre, közös gondolkodásra késztesse nézőit. Ez leginkább a tárlat Szókratész védőbeszéde (2025) című fő művén érezhető, amelyről már-már didaktikusan „olvashatók le” napjaink nyomasztó történései.
A vegyes technikával készült vásznak zsúfoltak. Emberekkel, mókás figurákkal, tárgyakkal, foltokkal, buborékokra emlékeztető formákkal. A Nőszirom (2025) tondójának főbb szereplői például: légtornászlány, kisdobos lányka, valamint egy hokedlin csücsülő, csúcsos süveget viselő szellemalak. Soós gyakran helyezi középpontba a társadalmi helyzetükkel küzdő nőket, itt is több ilyen képet látunk, a korral eltűnő hajlékonyságot hivatott érzékeltetni például a Trust (2025), amelyen két lány embert próbáló pozitúrába merevedik.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!