Visszhang: koncert

Vízhang-színpad

Visszhang

Művészi és fizikai értelemben egyaránt különleges helyszíne volt az Ördögkatlan Fesztiválnak a víz hanghordozó erejét kihasználó, unikális építmény.

A beremendi strand vi­zé­re emelt színpadon csendültek fel a Dinyés Dániel karmester által válogatott klasszikusok, szimfonikus zenekari kísérettel, majd Kolonits Klára operaénekes és Razvaljajeva Anasztázia hárfaművész interpretációjában. Bár a felkonferálást nehezen lehetett érteni, Wagner Sigfried-idill szimfonikus költeménye és Vivaldi Négy évszakának Nyár tétele nemcsak a strandot, hanem Beremendet, sőt, talán a fesztivál teljes területét beborította. Az egész előadás szép és méltóságteljes volt. A koncertélményt gazdagította a természet nyújtotta, intenzív látvány: a csillagos ég alatt szóltak a vonósok és a fúvósok a kis színpadon, miközben a teljes zenekar tükörképe visszacsillant a vízen.

A zenészek előadásán is érződött a különleges helyszín nyújtotta varázs. Dinyés lágyan vezényel, szinte bűvöli a zenekart, a zenészek virtuóz összjátékkal haladnak tételről tételre a technikailag is nehéz művekben. Kolonits és Razvaljajeva kettőse a zene leglényegibb és ösztönszerű ösvényeire vezet.

A katartikus élmény nyomán a közönség olyan közel érezhette magát a természethez és önmagához, amelyre ritkán adódik alkalom nemhogy a fesztiválokon, de még a legjobb akusztikával rendelkező koncerttermekben sem.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."