Visszhang: tévésorozat

Red Eye – Halálos repülés

  • - ts -
  • 2024. augusztus 7.

Visszhang

Angol sorozatban Idris Elba vitézkedett tán utoljára a légtérben, s jövőre is ő fog, most viszont Richard Armitage-dzsel kell beérnünk.

Nem nagy ügy, szeretjük őt is. A mű továbbá nem tévesztendő össze az azonos című 2022-es Wes Craven-filmmel, melyben Cillian Murphy alapított kis híján légügyi dinasztiát.

Most brit tudósok egy csoportja konferenciázik Pekingben, amikor egy csinos kém mindannyiukat elkezdi ölelgetni egy fogadáson, ami kétségkívül baljós előjel, jobb is elpucolni. Armitage a rosszul végződő este után indul is az első géppel, s mit tesz isten, a többi brit orvostudor is azzal megy. Ám alighogy megérkeznek a Heathrow-ra (a honi fellegjárók nagy örömére a Stansted játssza), már fordulhatnak is vissza, mert a kínai belügy meglátása szerint Armitage eltette láb alól Mata Harit, a többiek pedig kellenek tanúnak. A kormány éppen Kínával építtetne atomerőművet Shakespeare hazájába, tehát hezitálás nélkül visszafordítja tudósait, de még egy rendőrt is ültet a nyakukba, hogy biztosan odaérjenek, kivált Armitage. Az avatatlan néző is tudja már ekkor, hogy innentől még öt részen át olyan minőségi időtöltés következik, amelynek minden perce fecsérlés, fecsérlés, fecsérlés. De ki kell élvezni az utolsóig.

Ilyenformán a nagyvonalúan értelmezett pingpong-diplomácia jegyében oda-vissza pihenés nélkül röpdöső 357-es járat maga lesz a sűrű, kalandos élet, a raktérben egy kapucnis aliennel, aki időnként kitör és öl. Versenyben van az MI5, az MI6, a kínai titkosszolgálat és a CIA – ki lesz a hunyó a végén? Spoiler: az, aki mindig.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.