Visszhang: lemez

Wolf Alice: The Clearing

Visszhang

Harmadik, 2021-ben kijött lemezével ért fel a kreatív csúcsra a Wolf Alice, és nyilván közhely, de egy nagyon jó album után nehéz még jobbat, vagy akár ugyanolyan jót készíteni.

A zenekar a Budapestet is érintő 2022-es turnéja után rá­érősen állt neki az új dalok meg­írá­sának, amelyeket végül Los Angelesben rögzítettek Greg Kurstin szuperproducer segítségével. Közben kiadóváltás is történt: a független Dirty Hit után már egy fajsúlyos labelnél, a Columbiánál jelent meg a beszédes című The Clearing. Az újrakezdés új imidzzsel az igazi, ami a Wolf Alice esetében azt jelenti, hogy Ellie Rowsell énekesnő sötétre festette a haját, letette a gitárját, dögös cuccokat szerzett be – popdíva született.

A hangzás is poposabb lett a megszokott indie rockhoz képest, de nem igazán világos, hogy a Wolf Alice pontosan mit akart ezzel az albummal. Abban még nincs semmi rossz, ha egy rockzenekar poposabb irányba indul, de ahhoz jó dalok kellenének. Saját bevallásuk szerint ez egy 70-es évek ihlette anyag, persze szigorúan jelen idejű megszólalással. Ettől függetlenül a tagok a Beatlest jelölték meg elsődleges forrásnak, és ez hallatszik a Bread Butter Tea Sugarben, valamint a When I’m Sixty-Four komoly változatának tekinthető Play It Outban. De még ezek a dalok is meglehetősen középszerűek, és a tartósan alacsony színvonal csak a végén javul valamennyire. A dobos Joel Amey által írt és énekelt, családfakutatással foglalkozó White Horses, valamint a záró The Sofa egyaránt jól sikerült. Talán élőben jobban működnek ezek a dalok – november 11-én Budapesten is kiderül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.